Język angielski

MARZEC

Witajcie Moi Drodzy,

Staropolskie przysłowie mówi: ,,W marcu jak w garncu”,więc możemy się spodziewać kapryśnej pogody, ale nie narzekajmy -zabierzmy się do wspólnej zabawy i nauki angielskiego.

Dzisiaj pouczymy się o pogodzie.

What is the weather like? Jaka jest pogoda?

Zacznijmy od obejrzenia filmiku o pogodzie z mrówką Andy, której  zadajemy pytanie : How’s the weather today?- jaka jest dziś pogoda ? A ona nam odpowiada. https://youtu.be/O2NwvUB41rA

It’s snowy- jest śnieżnie.          It’s sunny- jest słonecznie.

It’s cloudy- jest pochmurnie.    It’s rainy- jest deszczowo.

It’s windy-jest wietrznie.

A teraz pora na piosenkę:

Słoneczko wstaje i idzie w górę, a deszcz pada w dół, jaka jest pogoda? Teraz spróbujmy po angielsku: https://youtu.be/XcW9Ct000yY

Odpoczywając wytnijcie karty I powtórzcie nowe słówka: https://youtu.be/XcW9Ct000yY

 

Obraz zawierający tekst

Opis wygenerowany automatycznie

A może ta piosenka Wam się spodoba? https://youtu.be/LFrKYjrIDs8

Ciekawym zajęciem może być obserwacja pogody .Sprawdźcie jaka jest dziś pogoda i nazwijcie ją. Kalendarz pogody dla STARSZAKÓW będzie fajną zabawą.

 

  W tym miesiącu zapraszam Was również  do poznania nazw miesięcy. Znamy już pory roku, zjawiska pogody i możemy sprawdzić, czy z naszą pogodą wszystko ok.

Pamiętajcie proszę, że nazwy miesięcy zawsze piszemy z dużej litery. A ile ich jest?

12- oczywiście. A jakie to są? Styczeń- January ( dżanuary)             Luty- February (febrary)

                                                Marzec- March (marcz)                    Kwiecień- April ( epril)

                                                Maj- May ( mej)                                Czerwiec- June (dżun)

                                               Lipiec- July (dżulaj)                             Sierpień- August (ołgest)

                                     Wrzesień- September (september)   Październik- October (oktołbe)

                                    Listopad- November (nowembe)       Grudzień- December (disembe)

(R. na końcu możemy wymówić, ale bardzo krótko)

A teraz pora na piosenki, może któraś wpadnie Wam w ucho. Zapraszam do śpiewania:

https://www.youtube.com/watch?v=gtc4c1JlAEM

https://www.youtube.com/watch?v=lPeAo1hz8GA

https://www.youtube.com/watch?v=rfQasSj_C8o

https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk

 

ZSP 5 Wodzisław Śląski - Nazwy miesięcy

 

Zobaczcie każdy miesiąc, ma pewien symbol. Możecie sami stworzyć taki kalendarz z własnymi pomysłami. A teraz zobaczcie, które miesiące należą do danej pory roku:

https://youtu.be/2gY9sIGp9vk

Możecie stworzyć własny kalendarz z rysunkami, na pewno spodoba się Waszym rodzicom lub wyślijcie do przedszkola- chętnie zobaczymy Wasze dzieła. 

Na koniec zapraszam Was do gier online. Utrwalicie poznane słownictwo. 

W pierwszej grze musicie dopasować nazwę miesięcy do pory roku. Natomiast w drugiej kret prosi Was o zaznaczenie tylko nazwy miesięcy.

https://learningapps.org/2559799

https://wordwall.net/resource/4403222/english/months-year

Jestem ciekawa, kto odgadnie wszystko. Powodzenia,

Pozdrawiam serdecznie,

Pani Asia

 

 

STYCZEŃ - Dzieci młodsze - Oddział I, III, IV, V

Witam Was serdecznie w Nowym Roku. Składam Wam  i Waszym Rodzicom najserdeczniejsze życzenia.

Zaśpiewajmy razem:

https://youtu.be/7a26ZqjIebc

https://youtu.be/X-COf5jF-rM

Styczeń to czas zabaw i karnawału, dlatego już dzisiaj zaczniemy przygotowania do naszego balu-FANCY-DRESS PARTY.

Kim chcielibyście być?

Może…… a pirate- piratem a doctor- lekarzem ,a chef- kucharzem, an astronaut- astronautą, hairdresser- fryzjerką…….

https://youtu.be/m2MDEjhk4ew

A może chcecie być kimś innym?

https://youtu.be/sYxrAK4uyJU Zdecydujcie sami.

21 i 22 stycznia to Dzień Babci i Dziadka!!!!!

Dla nich też przygotujemy małe niespodzianki. Ale o tym cisza.

Na pewno nauczymy się piosenek , oto jedna z nich

https://youtu.be/X5OuJPSgOWE- HAPPY GRANDPARENTS DAY.

Mamy zatem sporo pracy .

 

Dzieci starsze - Oddział II

 

PAŹDZIERNIK - Dzieci młodsze -  Oddział I, III, IV, V

Witajcie Moje Przedszkolaki,

Październik to kolejny miesiąc naszych spotkań z angielskim, więc uczymy się dalej.

Zaczynamy od utrwalenia poznanego słownictwa a przede wszystkim uczymy się liczyć po angielsku.

Młodsze dzieci do 10 , a starszaki do 20 .

Piosenka będzie najlepsza :

https://youtu.be/xNw1SSz18Gg

https://youtu.be/0VLxWIHRD4E

1-one              11-eleven

2.two               12-twelve

3- three           13-thirteen

4-four              14-fourteen

5-five              15-fifteen

6- six               16-sixteen

7-seven           17-seventeen

8-eight            18-eighteen

9-nine             19-nineteen

10-ten             20-twenty

Po częściach twarzy pora na części ciała, żebyśmy umieli opisać siebie.

https://youtu.be/h4eueDYPTIg

https://youtu.be/QA48wTGbU7A

A teraz  pora na słówka:

https://youtu.be/SUt8q0EKbms

https://youtu.be/jkMtgLBtoFI

Możemy również stworzyć własny słowniczek do powieszenia na ścianie.

Dzieciom bardzo podoba się ta zabawa.

A na koniec jesień- kolorowa pora roku.

Liczymy zebrane liście lub kasztany i zajadamy się przy tym pysznymi jabłkami lub gruszkami. Te zajęcie na pewno spodobają się dzieciom .

Wspólnie wykonana piosenka pomoże im zapamiętać nowe słówka:

https://youtu.be/CyJIfdA71Lc

Autumn- jesień

Leaves- liście

Fall down- opadać

Rake- grabie

Rake up- grabić

Make a pile- robić kupkę

Jump- skakać

 

Dzieci starsze - Oddział II

I tydzień - Skarby  jesieni.

Język czynny:

Hello, Bye-bye

I’m fine. / I’m great.

trees, leaves, chestnuts;

brown, yellow, orange;

It’s (cloudy, windy, windy).

numbers 1-5

Język bierny:

Run  like a dog

Fly like a butterfly!

Grow like a flower!

How are you?

Stand up, please / Sit down, please

What’s the weather like today?

What colour are the (trees)?

Listen, draw, colour

Touch something (yellow).

How many (trees)?

II tydzień - Poznajemy liczby od 1 do 10; Poznajemy piosenkę „Hi, friend”

Język czynny:

numbers 1-10

I’m fine. / I’m great.

What’s your name?
My name’s (Kuba).

It’s (cloudy, windy, rainy).

 

Język bierny:

How are you?

Stand up, please / Sit down, please

What’s the weather like today?

Clap, jump… (five) times.

Listen, draw, colour…

Are you ready?

Clap your hands / Move your feet

Spin around / Hands up high

How many?

What’s missing?

 

III tydzień – Słuchamy historyjki, utrwalamy poznane słowa i zwroty

Język czynny:

numbers 1-10

I’m fine. / I’m great.

What’s your name?
My name’s (Kuba).

How old are you?

I’m (six).

It’s (cloudy, windy, rainy).

Is it (seven)?

 

Język bierny:

Stand up, please / Sit down, please

How are you?

How old are you?

Happy birthday!

What’s the weather like today?

What’s his/her name?

Who’s this?

How old is (Nate)?

Clap, jump… (five) times.

Listen, draw, colour, stick, play, count…

Happy’s favourite word

Yes, it is. / No, it isn’t.

Birthday cake

Candles

How many?

 

IV tydzień – Szykujemy karty do gry i gramy; Powtarzamy wiadomości z rozdziału 1

Język czynny:

numbers 1-10

I’m fine. / I’m great.

How old are you?

I’m (six).

What’s your name?
My name’s (Kuba).

It’s (cloudy, windy, rainy).

 

Język bierny:

Stand up, please / Sit down, please

What’s your name?
How are you?

How old are you?

How old is he/she?

What’s the weather like today?

Clap, jump…

Listen, draw, colour, play, count…

ball, car, book, teddy, crayon, balloon

How many (balls)?

 

Życzę miłej zabawy i do zobaczenia na zajęciach.

Joanna Rosół