MARZEC
Witajcie Moi Drodzy,
Staropolskie przysłowie mówi: ,,W marcu jak w garncu”,więc możemy się spodziewać kapryśnej pogody, ale nie narzekajmy -zabierzmy się do wspólnej zabawy i nauki angielskiego.
Dzisiaj pouczymy się o pogodzie.
What is the weather like? Jaka jest pogoda?
Zacznijmy od obejrzenia filmiku o pogodzie z mrówką Andy, której zadajemy pytanie : How’s the weather today?- jaka jest dziś pogoda ? A ona nam odpowiada. https://youtu.be/O2NwvUB41rA
It’s snowy- jest śnieżnie. It’s sunny- jest słonecznie.
It’s cloudy- jest pochmurnie. It’s rainy- jest deszczowo.
It’s windy-jest wietrznie.
A teraz pora na piosenkę:
Słoneczko wstaje i idzie w górę, a deszcz pada w dół, jaka jest pogoda? Teraz spróbujmy po angielsku: https://youtu.be/XcW9Ct000yY
Odpoczywając wytnijcie karty I powtórzcie nowe słówka: https://youtu.be/XcW9Ct000yY
A może ta piosenka Wam się spodoba? https://youtu.be/LFrKYjrIDs8
Ciekawym zajęciem może być obserwacja pogody .Sprawdźcie jaka jest dziś pogoda i nazwijcie ją. Kalendarz pogody dla STARSZAKÓW będzie fajną zabawą.
W tym miesiącu zapraszam Was również do poznania nazw miesięcy. Znamy już pory roku, zjawiska pogody i możemy sprawdzić, czy z naszą pogodą wszystko ok.
Pamiętajcie proszę, że nazwy miesięcy zawsze piszemy z dużej litery. A ile ich jest?
12- oczywiście. A jakie to są? Styczeń- January ( dżanuary) Luty- February (febrary)
Marzec- March (marcz) Kwiecień- April ( epril)
Maj- May ( mej) Czerwiec- June (dżun)
Lipiec- July (dżulaj) Sierpień- August (ołgest)
Wrzesień- September (september) Październik- October (oktołbe)
Listopad- November (nowembe) Grudzień- December (disembe)
(R. na końcu możemy wymówić, ale bardzo krótko)
A teraz pora na piosenki, może któraś wpadnie Wam w ucho. Zapraszam do śpiewania:
https://www.youtube.com/watch?v=gtc4c1JlAEM
https://www.youtube.com/watch?v=lPeAo1hz8GA
https://www.youtube.com/watch?v=rfQasSj_C8o
https://www.youtube.com/watch?v=Fe9bnYRzFvk
Zobaczcie każdy miesiąc, ma pewien symbol. Możecie sami stworzyć taki kalendarz z własnymi pomysłami. A teraz zobaczcie, które miesiące należą do danej pory roku:
Możecie stworzyć własny kalendarz z rysunkami, na pewno spodoba się Waszym rodzicom lub wyślijcie do przedszkola- chętnie zobaczymy Wasze dzieła.
Na koniec zapraszam Was do gier online. Utrwalicie poznane słownictwo.
W pierwszej grze musicie dopasować nazwę miesięcy do pory roku. Natomiast w drugiej kret prosi Was o zaznaczenie tylko nazwy miesięcy.
https://learningapps.org/2559799
https://wordwall.net/resource/4403222/english/months-year
Jestem ciekawa, kto odgadnie wszystko. Powodzenia,
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Asia
STYCZEŃ - Dzieci młodsze - Oddział I, III, IV, V
Witam Was serdecznie w Nowym Roku. Składam Wam i Waszym Rodzicom najserdeczniejsze życzenia.
Zaśpiewajmy razem:
Styczeń to czas zabaw i karnawału, dlatego już dzisiaj zaczniemy przygotowania do naszego balu-FANCY-DRESS PARTY.
Kim chcielibyście być?
Może…… a pirate- piratem a doctor- lekarzem ,a chef- kucharzem, an astronaut- astronautą, hairdresser- fryzjerką…….
A może chcecie być kimś innym?
https://youtu.be/sYxrAK4uyJU Zdecydujcie sami.
21 i 22 stycznia to Dzień Babci i Dziadka!!!!!
Dla nich też przygotujemy małe niespodzianki. Ale o tym cisza.
Na pewno nauczymy się piosenek , oto jedna z nich
https://youtu.be/X5OuJPSgOWE- HAPPY GRANDPARENTS DAY.
Mamy zatem sporo pracy .
Dzieci starsze - Oddział II
PAŹDZIERNIK - Dzieci młodsze - Oddział I, III, IV, V
Witajcie Moje Przedszkolaki,
Październik to kolejny miesiąc naszych spotkań z angielskim, więc uczymy się dalej.
Zaczynamy od utrwalenia poznanego słownictwa a przede wszystkim uczymy się liczyć po angielsku.
Młodsze dzieci do 10 , a starszaki do 20 .
Piosenka będzie najlepsza :
1-one 11-eleven
2.two 12-twelve
3- three 13-thirteen
4-four 14-fourteen
5-five 15-fifteen
6- six 16-sixteen
7-seven 17-seventeen
8-eight 18-eighteen
9-nine 19-nineteen
10-ten 20-twenty
Po częściach twarzy pora na części ciała, żebyśmy umieli opisać siebie.
A teraz pora na słówka:
Możemy również stworzyć własny słowniczek do powieszenia na ścianie.
Dzieciom bardzo podoba się ta zabawa.
A na koniec jesień- kolorowa pora roku.
Liczymy zebrane liście lub kasztany i zajadamy się przy tym pysznymi jabłkami lub gruszkami. Te zajęcie na pewno spodobają się dzieciom .
Wspólnie wykonana piosenka pomoże im zapamiętać nowe słówka:
Autumn- jesień
Leaves- liście
Fall down- opadać
Rake- grabie
Rake up- grabić
Make a pile- robić kupkę
Jump- skakać
Dzieci starsze - Oddział II
I tydzień - Skarby jesieni.
Język czynny:
Hello, Bye-bye
I’m fine. / I’m great.
trees, leaves, chestnuts;
brown, yellow, orange;
It’s (cloudy, windy, windy).
numbers 1-5
Język bierny:
Run like a dog
Fly like a butterfly!
Grow like a flower!
How are you?
Stand up, please / Sit down, please
What’s the weather like today?
What colour are the (trees)?
Listen, draw, colour
Touch something (yellow).
How many (trees)?
II tydzień - Poznajemy liczby od 1 do 10; Poznajemy piosenkę „Hi, friend”
Język czynny:
numbers 1-10
I’m fine. / I’m great.
What’s your name?
My name’s (Kuba).
It’s (cloudy, windy, rainy).
Język bierny:
How are you?
Stand up, please / Sit down, please
What’s the weather like today?
Clap, jump… (five) times.
Listen, draw, colour…
Are you ready?
Clap your hands / Move your feet
Spin around / Hands up high
How many?
What’s missing?
III tydzień – Słuchamy historyjki, utrwalamy poznane słowa i zwroty
Język czynny:
numbers 1-10
I’m fine. / I’m great.
What’s your name?
My name’s (Kuba).
How old are you?
I’m (six).
It’s (cloudy, windy, rainy).
Is it (seven)?
Język bierny:
Stand up, please / Sit down, please
How are you?
How old are you?
Happy birthday!
What’s the weather like today?
What’s his/her name?
Who’s this?
How old is (Nate)?
Clap, jump… (five) times.
Listen, draw, colour, stick, play, count…
Happy’s favourite word
Yes, it is. / No, it isn’t.
Birthday cake
Candles
How many?
IV tydzień – Szykujemy karty do gry i gramy; Powtarzamy wiadomości z rozdziału 1
Język czynny:
numbers 1-10
I’m fine. / I’m great.
How old are you?
I’m (six).
What’s your name?
My name’s (Kuba).
It’s (cloudy, windy, rainy).
Język bierny:
Stand up, please / Sit down, please
What’s your name?
How are you?
How old are you?
How old is he/she?
What’s the weather like today?
Clap, jump…
Listen, draw, colour, play, count…
ball, car, book, teddy, crayon, balloon
How many (balls)?
Życzę miłej zabawy i do zobaczenia na zajęciach.
Joanna Rosół