Grupa V

Plan pracy - maj 2022 roku

I  tydzień – „Co lubią książki?”

  • Zapoznanie z treścią wiersza „Mądre rady” M. Strzałkowskiej; rozmowa kierowana na temat wiersza
  • Rozmowa o emocjach i sposobach ich okazywania po uważnym wysłuchaniu wiersza D. Gellner „Zły humorek”

Prace plastyczne:

  • „Kolorowy świat bajek” – zajęcia plastyczne
  • „Nasze rączki” – zabawa plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • „Zakładka” – ćwiczenia graficzne
  • Kolorowanie obrazków z uwagą na nieprzekraczanie linii

Zajęcia muzyczne:

  • Biedronkę każdy zna!” – zajęcia muzyczne

Zabawy matematyczne:

  • „Magiczna książeczka” – zabawa matematyczna
  • „ Mole książkowe” – zabawa matematyczna

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Współpraca” – zabawa z wykorzystaniem „Metody Ruchu Rozwijającego” W. Sherborne.
  • „Czarodziejska ścieżka” – zabawa równoważna
  • „Otwieramy - zamykamy” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Wędrująca książka” – zabawa słuchowo-ruchowa
  • „Książeczki na półeczki” – zabawa orientacyjno-porządkowa

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Robimy porządki”, „Lustro”, zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej
  • zabawy dydaktyczne: „Duże - małe”, „Jak powstaje książka?”, „Co to jest biblioteka?

II  tydzień – „Kiedy będę duży…”

  • „Kim będę, jak dorosnę” – rozmowa kierowana na temat wymarzonych zawodów dzieci
  • „I ja też urosnę!” – uważne słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego
  • „Numer alarmowy” – wprowadzenie numeru alarmowego

Prace plastyczne:

  •  „Wóz strażacki” – projekt plastyczno- techniczny
  • „Będę policjantem, będę baletnicą” – praca plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • „Ciuchcia i tory” – ćwiczenie grafomotoryczne.

Zajęcia muzyczne:

  • „Zdrowym być” – zajęcia muzyczne
  • „Kiedy będę duży...” – zajęcia muzyczne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • Duży krok – mały krok” – zabawa słuchowo-ruchowa.
  • „A ja rosnę i rosnę” – zabawa naśladowcza.
  • „Duży skok – mały skok” – zabawa ruchowa
  • „Gimnastyka” – zabawa ruchowa
  • „112 – na ratunek wzywamy” – zabawa orientacyjno-porządkowa

Zabawy matematyczne:

  • „Duży miś - mały miś” – zabawa matematyczna
  • „Wysoka - niska” – zabawa matematyczna

Zabawy integracyjne grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Jak się dzisiaj czujesz?”, zabawy tradycyjne ze śpiewem, „Kim jestem?”
  • Zabawy dydaktyczne: „Jak rośniemy”, „Pudełko pełne skarbów”, „Wyleczymy misia, wyleczymy lale”

III  tydzień – „Dla ukochanej mamy”

  • „Moja mama jest…” – opisywanie wyglądu oraz cech charakteru swoich mam.
  • „Zapach mamy” – słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej
  • „Perfumy dla mamy” – eksperymenty z zapachami
  • „Pomagam mojej mamie” – zabawa usprawniająca aparat artykulacyjny

Prace plastyczne:

  • „Nasze dłonie” – zabawa plastyczna
  • „Portret mojej mamy” – zabawa plastyczna.

Ćwiczenia graficzne:

  • „Kwieciste rytmy” – ćwiczenia grafomotoryczne         

Zajęcia muzyczne:

  • „Serce puka raz i dwa” – zajęcia muzyczne
  • „Moja kochana mama” – zabawy muzyczne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Raz, dwa, trzy, mama patrzy!” – zabawa ruchowa
  • „Idziemy na spacerek” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Bajki mojej mamy” – zabawa słuchowo-ruchowa
  • „Kolorowe kwiatki” – zabawa ruchowa

Zabawy matematyczne:

  • „Geometryczne kwiaty” – zabawy matematyczne
  • „Ile mam kwiatów?” – zabawa matematyczna z kostką

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Do kogo toczy się piłka?”, „Powitanie”, „Zgadnij, co to jest”
  • Zabawy dydaktyczne: „Co tak pachnie?”, „Kolorowe, piękne i pachnące”, „Bukiecik dla Mamy”

IV  tydzień – „Moja rodzina”

  • „Moi najbliżsi” – rozmowa na podstawie zdjęć
  • „Czas z tatą” – słuchanie opowiadania M. Górnej
  • „Zabawa z psem” – zabawa usprawniająca aparat artykulacyjny

Prace plastyczne:

  • „Mój dom” – zabawa plastyczna
  • „Latawiec” – praca plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • „Jestem już taki duży” – ćwiczenia grafomotoryczne   

Zajęcia muzyczne:

  • „Moja rodzina” – zajęcia muzyczne
  • „Mój brat/ siostra” – zabawy muzyczne

Zabawy matematyczne:

  • „Moja rodzina” – zabawa matematyczna

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kolorowa rodzinka” – zabawa ruchowa z woreczkami
  • .„Murarz” – zabawa ruchowa
  • „Spacer z mamą, spacer z tatą” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Budujemy studnię” – zabawa ruchowa
  • „Uciekające myszki” – zabawa ruchowa

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Powitanie”, „Rodzina”, zabawy tradycyjne ze śpiewem
  • Zabawy dydaktyczne: „Do kogo to należy?”, „Czy to chłopczyk czy dziewczynka?”, „Duży i mały”

Plan pracy - kwiecień 2022 roku

I  tydzień – „Co słychać, Pani Wiosno?”

  • „Bociany” – oglądanie albumów, książek ze zdjęciami i rysunkami bocianów; słuchanie czytanych przez nauczyciela ciekawostek o bocianach
  • Wysłuchanie opowiadania W. Widłaka „Drzewo” – rozmowa na temat opowiadania
  • „Wiosenne czary-mary” – przeprowadzanie prostych doświadczeń z wodą

Prace plastyczne:

  • „Kolorowa historia” – zabawa plastyczna
  • „Wiosenna girlanda” – grupowa praca plastyczna
  • „Bocian na łące” – praca plastyczna, technika mieszana.

Ćwiczenia graficzne:

  • „Kwiaty” – ćwiczenia grafomotoryczne

Zajęcia muzyczne:

  • „Co słychać, Pani Wiosno?” – zajęcia muzyczne
  • „Odpoczynek na polanie” – zabawa relaksacyjna przy muzyce

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Słonko świeci, deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Wiosenna gimnastyka” – zabawa ruchowa.
  • „Kle, kle, kle” – zabawa ruchowa
  • „Krąg bocianów” – zabawa ruchowa doskonaląca równowagę.

Zabawy matematyczne:

  • „Płatki kwiatów”– zabawa doskonaląca umiejętność liczenia.
  • „Wiosenna matematyka” – zabawa matematyczna

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Dzień dobry!”, „Owocowa sałatka”, „Kolory”
  • zabawy dydaktyczne: „Czy to wiosna?”, „Wąchamy kwiaty”, „Jak wyglądają rośliny?”

II  tydzień – „Pogoda w kratkę”

  • „A za oknem…” – rozmowa kierowana na temat obserwowanych zjawisk pogodowych
  • Wysłuchanie utworu K. Sąsiadka „Deszczowy spacerek”
  • „Jak powstaje tęcza?” – wysłuchanie wiersza H. Ożogowskiej

Prace plastyczne:

  • „Kolory tęczy” – praca plastyczna
  • „Krople deszczu”- praca plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • „Krople wody” – ćwiczenia graficzne

Zajęcia muzyczne:

  • „Pogoda w kratkę” – zajęcia muzyczne
  • „Deszczowa muzyka” – zabawa muzyczno-językowa

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Słońce świeci - deszczyk pada” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Sięgając chmur” – zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśniowe
  • „Obłoki” – zabawa bieżna
  • „Deszczowe kropelki” – zabawa ruchowa z elementem celowania

Zabawy matematyczne:

  • „Tęczowe wieże” – zabawa matematyczna
  • „Deszczowe rytmy” – zabawa matematyczna

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „ Mam chusteczkę”, „Jeżyk”, „Słońce- deszcz”
  • zabawy dydaktyczne: „Kaprysy pogody”, „Pod parasolem”, „Fabryka chmur”

III  tydzień – „Pstryczek elektryczek”

  • Wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej „Niespodzianka”
  • „Wielkanocne potrawy” – oglądanie czasopism i książek kucharskich przedstawiających wielkanocne potrawy, zwrócenie uwagi na charakterystyczne wypieki: babka, mazurek.

Prace plastyczne:

  • „Zdobione, kolorowe…” – praca plastyczna
  • „ Pisanki” – praca plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • „Wzorki na mazurkach” – ćwiczenia grafomotoryczne

Zajęcia muzyczne:

  • „Tęcza, tęcza, jaka ładna!” – zajęcia muzyczne
  • „Taniec kurcząt w skorupkach” – zabawa muzyczna

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Berek” – zabawa bieżna
  • „Na łyżce” – zabawa ruchowa z elementami równowagi
  • „Przez tunel” – zabawa ruchowa z elementami skłonu
  • „Kura i kurczaki” – zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa
  • „Pisanki” – zabawa ruchowa z elementami toczenia

Zabawy matematyczne:

  • „Zajączki” – gra matematyczna typu ściganka
  • „Kura i kurczaki” – zabawa matematyczna

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Głuchy telefon”, „Krążące jajo”, „Zające”
  • zabawy dydaktyczne: „Uwaga, prąd!”, „Lany poniedziałek”, „Wielkanoc”

IV  tydzień – „Małe odkrycia”

  • Słuchanie opowiadań, wierszy – rozmowy z dziećmi na ich temat
  • Rozwiązywanie zagadek
  • Zabawy logopedyczne- usprawnienie narządów artykulacyjnych

Prace plastyczne:

  • „Kolorowe paluszki” – zajęcia plastyczne
  • „Piłeczka inna niż wszystkie” – zabawa plastyczna.

Ćwiczenia graficzne:

  • „Połącz kropki”-  ćwiczenia grafomotoryczne

Zajęcia muzyczne:

  • „Z balonikiem jest wesoło” – zajęcia muzyczne
  • „Wesoły pociąg” – zabawa muzyczna

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Moje rączki – twoje rączki”– zabawa słuchowo--ruchowa w parach
  • „Magiczny klej” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Szybki jak burza” – zabawa ruchowa
  • „Drzewa i wiatr” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Ja i ty” – zabawy ruchowe z wykorzystaniem „Metody Ruchu Rozwijającego” W. Sherborne”

Zabawy matematyczne:

  • „Nasze zabawki” – zabawa matematyczna
  • „Co jest cięższe? Lala czy miś?” – zabawa matematyczna.

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Mam pięć paluszków”, „Piosenka na powitanie”,
  • zabawy dydaktyczne: „Czarodziejski balonik”, „Kącik odkrywców”
Informujemy Rodziców, że zakończyliśmy zbieranie zgłoszeń i deklaracji na sierpniowy dyżur wakacyjny. Serdecznie dziękujemy za dotrzymanie terminu. |