Grupa III

Plan pracy - maj 2022 rok

I  tydzień – „Dbamy o ziemię”

  • „Pojemniki na odpady” – zapoznanie z kolorami pojemników na różne odpady
  • „Jak dbać o Ziemię” – rozmowa na podstawie filmu „Śmieci”; kształtowanie postaw proekologicznych
  • „Wiatr - pożyteczny, czy szkodliwy?” – swobodne wypowiedzi dzieci
  • „Kto mieszka w mrowisku?” – oglądanie ilustracji przedstawiających mrowiska, poznanie mrówek
  • „Ziemia” – zabawa logorytmiczna do rymowanki A. Olędzkiej
  • „Dokończ zdanie” – zabawa słowna

Prace plastyczne:

  • „Odpadowy cudak” – praca plastyczna z wykorzystaniem surowców wtórnych
  • „Wesoły kosz” – zabawa plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • rysowanie po śladzie
  • „Drzewo” – łączenie kropek

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Gąsienica” – zabawa matematyczna. Układanie rytmów
  • „Kolorowe nakrętki” – zabawa matematyczna
  • klasyfikowanie przedmiotów wg wspólnej cechy

Zajęcia muzyczne:

  • Zabawy muzyczno-rytmiczne
  • „Śpiewamy i tańczymy” – zabawa muzyczna
  • „Wolno czy szybko?” – rozpoznawanie i reagowanie na zmiany tempa w muzyce
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  •  „Wysoko-nisko” – zabawa ruchowa
  • „Dzień i noc” – zabawa ruchowa
  • „Robimy porządki w lesie” – zabawa ruchowa
  • ćwiczenia gimnastyczne wg propozycji dzieci

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Podaj piłkę”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Kolory”
  • Zabawy dydaktyczne: „Wrzuć do odpowiedniego kosza”, „Chmury i deszcz”

II tydzień – Jestem Polakiem – jestem Europejczykiem

  • Oglądanie albumów, książek zawierających ilustracje strojów ludowych z różnych regionów Polski – swobodne wypowiedzi na temat różnic i podobieństw między nimi
  • „Polska to moja ojczyzna” – swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o wiersz i posiadaną wiedzę; zapoznanie z symbolami narodowymi
  • „Skąd dochodzi głos” – zabawa słuchowa
  • „Jestem Polakiem i Europejczykiem” – wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej.

Prace plastyczne:

  • „Flaga Polski” – malowanie farbami
  • „Syrenka Warszawska” – kolorowanie
  • „Kwitnąca łąka” – zabawa plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • malowanie farbami
  • rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Liczymy widokówki” – ćwiczenia liczbowe; kształtowanie umiejętności liczenia
  • doskonalenie umiejętności segregowania

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne
  • słuchanie hymnu Polski – zachowanie postawy
  • „Rytmiczne echo” – zabawa słuchowa; wyklaskiwanie określonego rytmu

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Żołnierze” – zabawa ruchowa z elementem wyprostnym
  • „Góry, morze” – zabawa ruchowa
  • „Kałuża” – zabawa z elementem skoku

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Kółko graniaste”, „Figury”, „Wlazł kotek na płotek”
  • Zabawy dydaktyczne: „Kto to taki?”, „Moja flaga”

III tydzień – „Na majowej łące”

  • „Kto mieszka na łące?” – rozmowa w oparciu o ilustracje i własne doświadczenia; poszerzanie wiedzy o środowisku przyrodniczym
  • „Odgłosy wiosny” – zabawa dźwiękonaśladowcza
  • „Rozmowy świerszczy” – zabawa słuchowa
  • „Kto mieszka w ulu?” – słuchanie wiersza „Pszczoły”; rozbudzanie zainteresowań życiem pszczół
  • „Ciekawe owady” – rozwiązywanie zagadek

Prace plastyczne:

  • „Biedronka na liściu” – origami płaskie z koła; rozwijanie wyobraźni i kreatywności
  • „Bocian” – praca plastyczna z wykorzystaniem gotowych elementów
  • „Kwiatowy łańcuch” – zabawa plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • „Biedronka” – łączenie kropek
  • rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  •  „Na kolorowej łące” – tworzenie zbiorów względem kolorów
  • „Kwiaty” – przeliczanie sylwet kwiatów w zakresie do 10
  • „Bocian i żaby” – zabawa matematyczna

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne
  • „Majowa łąka” – wprowadzenie piosenki; zapoznanie ze słowami i melodią piosenki

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • ćwiczenia równoważne
  • „Motyle” – zabawa z elementem wyskoku
  • „Berek” – zabawa ruchowa
  • „Na zielonej łące” – zabawa ruchowa

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Krasnoludek”, „Figury”, „Kolory”, „Biedroneczki”
  • Zabawy dydaktyczne: „Wiosna budzi owady”, „O jakim owadzie mówię?”

IV – Gdzie pracują rodzice

  • „Praca moich rodziców” – swobodne wypowiedzi dzieci
  • „Krawcowa” – rozmowa nt. atrybutów jej pracy
  • „Rodzina jest najważniejsza” – wypowiedzi dzieci w oparciu o film „Szczęśliwa rodzinka”
  • „Porządki” – zabawa ortofoniczna
  • „Każdy ma swoje obowiązki” – wypowiedzi dzieci – wdrażanie do pomagania rodzicom w domowych obowiązkach
  • „Wyprawa rowerowa” – zabawa logorytmiczna do rymowanki A. Olędzkiej

Prace plastyczne:

  • „Projektuję wzór materiału” – stemplowanie
  • „Praca mojego taty” – zabawa plastyczna

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • rysowanie po śladzie
  • stemplowanie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Owoce pani Halinki” – tworzenie zbiorów.
  • Przeliczenie sylwet owoców w zakresie do 10.

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne
  • ćwiczenie inhibicyjno-incytacyjne
  • „Potrafię śpiewać” – improwizacja wokalna
  • utrwalenie piosenki pt.: „Majowa łąka”

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Wesołe dzieci” – zabawa ruchowa
  • „Wracamy do domu” – zabawa ruchowa
  • „Góra, dół” – zabawa z elementem czworakowania

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Biedroneczki”, „Krasnoludek”, „Koło graniaste”, „Wlazł kotek na płotek”
  • Zabawy dydaktyczne: „Co to za zawód?”, „Kucharz”, „Odgadnij kim jestem?”

 

Plany pracy - kwiecień 2022 roku

I  tydzień – „Zabawy w teatr”

  • „Co robi aktor?” – wypowiedzi w oparciu o ilustracje i doświadczenia dzieci
  • „Mówimy rytmicznie” – zabawa słowna
  • „Pokaż uczucie” – zabawa pantomimiczna
  • „Chcę być aktorem” - mówienie z różną intonacją tekstu
  • „Zabawa w teatr” – odgrywanie ról

Prace plastyczne:

  • „Papierowy teatrzyk” – ozdabianie sylwety według własnego pomysłu z wykorzystaniem dostępnych materiałów

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Maski” – układanie rytmów
  • „Połącz i policz”  ćwiczenie matematyczne
  • „W królestwie koła” – zabawy z kołem. Zapoznanie z figurą geometryczną płaską - kołem

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne.
  • „Śpiewamy i tańczymy” – zabawa muzyczna
  • „Posłuchaj i powtórz” – ćwiczenia rytmiczne
  • „Wiosna” – wprowadzenie piosenki
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Odegraj rolę” – zabawa z elementem czworakowania i podskoku
  • „Wysoko - nisko” – zabawa ruchowa
  • „Szukaj swojego koloru” – zabawa  ruchowa

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Podaj piłkę”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Figury”.
  • zabawy dydaktyczne: „Jestem małym aktorem”, „Kto nosi te stroje?”.

II tydzień – „Wielkanoc”

  • „Idą święta” – nauka wiersza; przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych z obchodem Świąt Wielkanocnych
  • „Wielkanocny stół” – przybliżenie tradycji związanych z wielkanocnymi potrawami
  • „Wielkanocny masażyk” – ćwiczenie grafomotoryczne
  • „Pisanki” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej

Prace plastyczne:

  • „Kolorowe pisanki” – wydzieranka
  • „Kurczaczek” – zabawa plastyczna
  • „Baranek” – lepienie z plasteliny

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • wydzieranie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Kury i ich jajka” – ćwiczenia liczbowe
  • „Pisanki duże czy małe” – klasyfikowanie pisanek pod względem wielkości

 

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne
  • „Bal kurczaków” – improwizacja taneczna do muzyki
  • Utrwalenie piosenki pt.: „Wiosna”
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kurczaczek” – zabawa ruchowa z elementem wyprostnym
  • „Idziemy na spacer” – zabawa z elementem skoku
  • „Zbieraj jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Wlazł kotek na płotek”
  • zabawy dydaktyczne: „Z jakimi świętami to kojarzysz?”, „Wielkanocny stół”

III tydzień – „Zwierzęta domowe”

  • „Jak opiekować się zwierzętami?” – rozmowa w oparciu o film „Z wizytą u cioci”
  • „Znajdź różnice” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej
  • „Piórka” – ćwiczenia oddechowe
  • „Zwierzęta domowe” – słuchanie wiersza – zapoznanie z niektórymi zwierzętami z gospodarstwa domowego oraz nazwami ich dzieci 
  • „Co powstanie?” – układanie obrazka w całość
  • „Rozmowy zwierząt” – zabawa ortofoniczna

Prace plastyczne:

  • „Kotek i kłębek” – zabawa plastyczna
  • „Portret mojego zwierzątka” – zabawa plastyczna
  • „Moje ulubione zwierzę” – malowanie farbami

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • malowanie farbami
  • rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  •  „Kotki i myszki” – tworzenie zbiorów względem kolorów
  • „Rybki” – zabawa matematyczna
  • „Ślady” – przeliczanie śladów łapek kota w zakresie do 10

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne
  • ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne
  • „Zwierzęca orkiestra” – improwizacja muzyczna z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kotki” – zabawa z elementem czworakowania
  • „Marsz słonia” – zabawa ruchowa
  • ćwiczenia równoważne

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • zabawy integracyjne: „Kolory”, „Krasnoludek”, „Figury”
  • zabawy dydaktyczne: „Czyj to odgłos”, „Jaki to kolor?”, „Kot i myszy”

IV tydzień – „Moja miejscowość”

  • „Moja miejscowość” – wzbogacanie wiedzy o miejscowości w której mieszkamy; poznanie zasad zachowania się w miejscach publicznych
  • „Domy” – wypowiedzi dzieci  nt. rożnych domów
  • „Moja miejscowość” – zabawa słuchowo – ruchowa

Prace plastyczne:

  • „Mój dom” – zabawa plastyczna
  • „Dom” – przyklejanie gotowych elementów
  • stemplowanie

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • rysowanie po śladzie
  • stemplowanie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Domy małe i duże” – porównywanie wielkości; doskonalenie umiejętności porównywania wielkości
  • „Wysoko i nisko” – zabawa matematyczna.

Zajęcia muzyczne:

  • zabawy muzyczno-rytmiczne
  • ćwiczenie inhibicyjno-incytacyjne
  • „Wietrzyk” – instrumentacja wiersza; wyrabianie poczucia rytmu

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  •  „Kominiarz” – zabawa z elementem skoku
  •  „Wesołe dzieci” – zabawa ruchowa
  • „Sąsiedzi” – zabawa ruchowa

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Figury, „Krasnoludek”, „Koło graniaste”, „Wlazł kotek na płotek”
  • Zabawy dydaktyczne: „Czyj to zawód”, „Kolory”, „Na podwórku”

 

Informujemy Rodziców, że zakończyliśmy zbieranie zgłoszeń i deklaracji na sierpniowy dyżur wakacyjny. Serdecznie dziękujemy za dotrzymanie terminu. |