Grupa III

Plan pracy - grudzień 2021 roku

I  tydzień – „Tutaj rosły paprocie”

  • „Dinozaury” – oglądanie albumów, książek zawierających ilustracje dinozaurów
  • „Rysunek” – rozmowa o prehistorii w oparciu o film: „Rysunek”
  • „Jak wyglądały dinozaury?” – burza mózgów
  • „Przygoda dinozaura” – opowiadanie twórcze; rozwijanie funkcji językowych.

Prace plastyczne:

  • „Las dinozaurów” – przyklejanie gotowych elementów

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej:

  • „Papierowe dinozaury” – przeliczanie sylwet dinozaurów w zakresie dostępnym dla dziecka

Zajęcia muzyczne:

  • „Mały dinozaur” – instrumentacja wiersza – doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Wprowadzenie piosenki „Zima”
  • Zabawy muzyczno-rytmiczne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kto trafi do celu?” – zabawa z elementem rzutu
  • „Wielki dinozaur”– zabawa z elementem wyprostnym
  • „Paprocie rosną” – zabawa kształtująca postawę ciała

Zabawy integracyjne:

  • „Stary niedźwiedź mocno śpi"
  • „Jeżyk”
  • „Kolory?”

Zabawy dydaktyczne:

  • „Co jedzą dinozaury?”
  • „Zielone rośliny”
  • „O czym mówię?”

II tydzień – „Zima tuż, tuż …”

  • „Kto lubi zimę?” – rozmowa w oparciu o wiersz; zapoznanie z charakterystycznymi cechami zimy
  • „Znajdź takie same pary rękawiczek” – doskonalenie percepcji wzrokowej
  • „Ciepłe ubranka” – dzielnie nazw na sylaby
  • „Co można zrobić ze śniegu?”– swobodne wypowiedzi dzieci; zwrócenie uwagi na uroki zimy

Prace plastyczne:

  • „Pierwszy śnieg” – stemplowanie korkiem

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • stemplowanie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej:

  • Kolorowe bałwanki – układanie rytmów
  • Przeliczanie sylwet bałwanków w zakresie dostępnym dla dziecka

Zajęcia muzyczne:

  • Utrwalenie piosenki „Zima”
  • Zabawy muzyczno-rytmiczne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Wesołe bałwanki” – zabawa ruchowa z elementem podskoku
  • „Kto trafi do celu” – zabawa z elementem rzutu
  • „Bitwa na śnieżki” – zabawa z elementem rzutu
  • „Ubieramy się” – zabawa ruchowa

Zabawy integracyjne:

  • „Koło graniaste”
  • „Kolory”
  • „Jeżyk”

Zabawy dydaktyczne:

  • „Zimowe czary-mary”
  • „Ciepłe ubrania”

III tydzień – „Prąd pomaga w przygotowaniach do świąt”

  • „Urządzenia elektryczne”– wypowiedzi dzieci  w oparciu o ilustracje; zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych
  • „Co to za urządzenie” – zagadki słuchowe
  • „Świąteczne ozdoby” – oglądanie ilustracji ze świątecznymi ozdobami świetlnymi

Prace plastyczne:

  • „Bombki” – przyklejanie gotowych elementów (koła)

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • stemplowanie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej:

  • „Kolorowe bombki” – tworzenie zbiorów – doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów.

Zajęcia muzyczne:

  • Utrwalenie piosenki „Zima”
  • Zimowe pierniki – zabawa rytmiczna.
  • Wspólne śpiewanie kolęd
  • Zabawy muzyczno-rytmiczne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Sylaby” – zabawa ruchowa
  • „Prąd płynie – awaria” – zabawa ruchowa
  • „Jeździmy na sankach” – zabawa ruchowa
  • Ćwiczenia równoważne

Zabawy integracyjne:

  • „Jeżyk”
  • „Kolory”
  • „Figury”

Zabawy dydaktyczne:

  • „O którym obrazku mówię?”
  • „Co wydaje taki dźwięk?”

IV – „Boże Narodzenie”

  • „Co robi Mikołaj?” – scenki pantomimiczne
  • „Świąteczne tradycje” – swobodne wypowiedzi dzieci; poznanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
  • „Worek z prezentami” – zagadki dotykowe
  • „Mikołaje są na świecie” – rozmowa w oparciu o wiersz; zachęcanie do pomagania innym

Prace plastyczne:

  • „Choinka” – malowanie farbami oraz przyklejanie gotowych elementów
  • „Mikołaj” - dorysowywanie elementów twarzy

Ćwiczenia graficzne:

  • kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej:

  • „Mikołaj na dachu” -  wdrożenie do prawidłowego stosowania określeń: wysoko i nisko

Zajęcia muzyczne:

  • Utrwalenie piosenki pt. „Zima”
  • Wspólne śpiewanie kolęd
  • Zabawy muzyczno-rytmiczne

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kroki’– zabawa ruchowa z elementem marszu
  • „Taniec z Mikołajem” – zabawa ruchowa
  • „Bitwa na śnieżki” – zabawa z elementem rzutu
  • „Bombki” – zabawa ruchowa

Zabawy integracyjne:

  • „Jeżyk”
  • „Koło graniaste”
  • „Stary niedźwiedź mocno śpi”
  • „Figury”

Zabawy dydaktyczne:

  • „Gdzie siedzi Mikołaj?”
  • „Czy to choinka?”

Plan pracy - listopad 2021 roku

I  tydzień – Dbamy o zdrowie jesienią

  • „Potrzebuję witamin” – wypowiedzi w oparciu o wiersz i własne doświadczenia; zachęcanie do spożywania owoców i warzyw jako źródła witamin
  • „Sport to zdrowie” – swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o film; zapoznanie z fabułą filmu; zapoznanie z różnymi rodzajami sportu
  • „Smaczne i zdrowe warzywa” – zagadki smakowe
  • „Zdrowe warzywa” – rytmizowanie krótkich tekstów

Prace plastyczne:

  • „Gruszka” – malowanie farbami

Ćwiczenia graficzne:

  • Kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Orzechy” – przeliczanie orzechów w zakresie do 5

Zajęcia muzyczne:

  • Nauka piosenki pt. „Witaminki” wyk. Zespół Fasolki

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kto trafi do celu?” – zabawa z elementem rzutu
  • „Zrywamy jabłka” – zabawa z elementem wyprostnym
  • „Uważny kierowca” – zabawa bieżna

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Jeżyk”, „Kolory”
  • Zabawy dydaktyczne: „Warzywa”, „Co jest w środku?”, „Czarodziejski worek”, „O czym mówię?”

II tydzień – Jestem małym Patriotą

  • „Kto to jest patriota?” – rozmowa w oparciu o wiersz „Mały patriota”; wzbogacanie słownika dziecka o nowe słowo: patriota
  • „Gdzie jest flaga Polski?” – oglądanie różnych flag
  • „Kocham moją Ojczyznę - znam jej historię” – słuchanie legendy; zapoznanie z legendą o powstaniu państwa polskiego.
  • „Legenda o Warszawskiej Syrence” – słuchanie legendy czytanej przez nauczyciela

Prace plastyczne:

  • „Flaga Polski” – malowanie farbami

Ćwiczenia graficzne:

  • Kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Biały, czerwony” – układanie rytmów; doskonalenie umiejętności dostrzegania rytmu i kontynuowania go

Zajęcia muzyczne:

  • Utrwalenie piosenki: „Witaminki”
  • Nauka hymnu Polski

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Chrabąszcz” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania
  • „Kałuża” – zabawa ruchowa z elementem podskoku
  • „Kto trafi do celu?” – zabawa z elementem rzutu

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Koło graniaste”, „Kolory”
  • Zabawy dydaktyczne: „Baczność”, „Marsz żołnierza”

III tydzień – Jak przekazujemy informacje

  • „Poznajemy zawód listonosza” – zapoznanie z obowiązkami listonosza; wzbogacanie słownictwa dzieci o słowa: nadawca, adresat.
  • „Praca listonosza” – opowieść ruchowa; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • „Listonosz” – rozmowa w oparciu o opowiadanie i ilustracje związane z zawodem listonosza

Prace plastyczne:

  • „Kolorowy list” – kolorowanie kredkami

Ćwiczenia graficzne:

  • Kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:

  • „Koperty” – tworzenie zbiorów; doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów.

Zajęcia muzyczne:

  • Utrwalenie piosenki: „Witaminki”
  • „Telegrafistka” – zabawa rytmiczna
  • „Śpiewane sylaby” – zabawa muzyczna

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • Ćwiczenia równoważne
  • „Dawna wędrówka listu”

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Stary niedźwiedź mocno śpi”, „Jeżyk”, „Kolory”
  • Zabawy dydaktyczne: „Do kogo jest ten list?”, „Znam swój adres”, „Koperty”

IV tydzień – Mój przyjaciel Miś

  • „Przyjaciel” – rozmowa w oparciu o film; zachęcanie do nawiązywania przyjaźni; zwracanie uwagi na przyjmowanie właściwej postawy podczas oglądania
  • „Mój  przyjaciel miś” – zabawy z misiem; rozwijanie poczucia odpowiedzialności; określnie swoich uczuć w różnych sytuacjach
  • „Miś obchodzi swoje święto” – słuchanie opowiadania nauczyciela; zapoznanie z historią powstania misia

Prace plastyczne:

  • „Miś” – malowanie farbami oraz przyklejanie gotowych elementów
  • „Piękny Miś” – dorysowywanie elementów twarzy

Ćwiczenia graficzne:

  • Kolorowanie danego obszaru z uwzględnieniem nieprzekraczania linii
  • Rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej:

  • „Tańczący Miś” –  wdrożenie do prawidłowego stosowania określeń: wysoko i nisko

Zajęcia muzyczne:

  • Utrwalenie piosenki: „Witaminki”
  • Nauka piosenki: „Miś”

Ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „Kroki” – zabawa ruchowa z elementem marszu
  • Taniec z przyjacielem

Zabawy integrujące grupę oraz zabawy dydaktyczne:

  • Zabawy integracyjne: „Jeżyk”, „Koło graniaste”, „Stary niedźwiedź mocno śpi”
  • Zabawy dydaktyczne: „Gdzie siedzi miś?”, „Co robi miś?”, Miś szuka pary”

 

 

 

Życzymy Państwu i Dzieciom Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia oraz zdrowia i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku |