Grupa II

MARZEC

I Tydzień:  Przysłowia o pogodzie

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „ Marcerzanka”
  • Wprowadzanie i utrwalanie litery „ n, N”
  • „ Noga Nikodema” – ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • „ Co to jest pogoda” – tworzenie siatki pojęć
  • „ Chuchnij i dmuchnij” – ćwiczenie logopedyczne
  • „ Wiaterek, wiatr, wietrzysko” – zabawa językowa
  • „ Lodowe kule”, „ Mały synoptyk”,   „ Hodowla fasoli” – zabawa badawcza
  • „ Kropla do kropli” – zabawa oddechowa
  • „ Marzec” – ilustrowanie wiersza ruchem
  • „ Szum deszczu” – relaksacja przy muzyce
  • „ Prognoza pogody na tydzień – ćwiczenie pamięci

Prace plastyczne:

  • „ Jak oznaczyć zjawiska atmosferyczne”
  • „ Malowany marzec”
  • „ Deszczowy dzień i parasol” – praca plastyczna z wykorzystaniem farb
  • „ Kolorowe tornado”

Ćwiczenia graficzne

  • „ Chmurki na niebie” , „Krople deszczu” – rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne Wg E. Gruszczyk - Kolczyńskiej.

  • „ Deszczowa matematyka” – zabawy w dodawanie i odejmowanie
  • „ W co się ubrać” – zabawa matematyczna rozwijająca umiejętność klasyfikowania

Zajęcia muzyczne

  • „ Żartowniś marzec” – zapoznanie z piosenką tygodnia
  • „ Marzec, marzec” – ćwiczenie muzyczne doskonalące poczucie rytmu
  • „ Pogoda jak z nut” – zabawa muzyczna

Ćwiczenia  gimnastyczne i zabawy ruchowe

  • „ Chmury pełne deszczu” – zabawa orientacyjno – porzadkowa
  • „ Popatrz, posłuchaj, pokaż” – rytmiczna zabawa ruchowa
  • „ Jaka jest dzisiaj pogoda?” , „Ogrodnik ratownik”, „ Uwaga kałuże” – zabawa ruchowa
  • „ Wybuch wulkanu” – zabawa ruchowa typu berek
  • „ Gdzie jest woda?” – zabawa ruchowa rozwijająca refleks

Zabawy integracyjne

  • „ Ręka lewa, ręka prawa” – zabawa powitalna

Zabawy dydaktyczne

  • „ W poszukiwaniu wiosny”, „ Wielka siła żywiołów” – zabawa dydaktyczna
  • „ Wędrująca woda” – zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie oraz jej znaczeniem w środowisku

 

II tydzień:  Prace na polu

  •  „ Bałagan w ziarnach” – ćwiczenie motoryki małej
  • „ Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „ Suknia Pani Wiosny”
  • Zapoznanie z literą „ f, F”
  • Hodowla owsa – zakładanie grupowej hodowli
  • „ Porządki w ogrodzie” – rozwijanie orientacji przestrzennej
  • „ Co słychać na początku, co słychać na końcu” – ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • „ Cicho – głośno” – ćwiczenie umiejętności zmiany natężenia głosu
  • „ Co to za ptak?” – ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • „ Odgłosy wiosny” – ćwiczenie uważności percepcji słuchowej
  • „ Burza w szklance wody” – ćwiczenia oddechowe
  • „ Jedno słowo, wiele znaczeń” – rozwijanie słownictwa
  • „ Proste słowa” – analiza i synteza słuchowa

Ćwiczenia plastyczne

  • „ Kolory kojarzące się z wiosną” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb
  • „ Wiosenne motyle”

Ćwiczenia graficzne

  • „ Droga do karmnika” – labirynt
  • „ Tulipan” – rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne wg.  E. Gruszczyk- Kolczyńskiej.

  • „ Wąż liczbowy” ; „ Łowcy ziaren” – zabawa matematyczna
  • „ Czego jest więcej?” – zabawa z przeliczaniem i porównywaniem liczebności

Zajęcia muzyczne

  • ‘ Kotki wiosny” – zapoznanie z piosenką tygodnia
  • „ Wiosenny korowód” – zabawa ruchowa przy muzyce
  • „ Nietypowa orkiestra” – instrumentacja piosenki

Ćwiczenia gimnastyczne,   ćwiczenia poranne  i zabawy ruchowe

  • „ Jak się witają zwierzęta na łące?” – zabawa integracyjna

Zabawy ruchowe

  • „ Siała baba mak” – zabawa ruchowa rytmiczna
  • „ Między bruzdami”; „ Wycieczka ciągnikami”; „ Motyle” – zabawa ruchowa
  • „ Pług” – zabawa ruchowa rozwijająca współpracę
  • „ Kto widział wróbla?” – zabawa z piłką
  • „ Od cebulki do kwiatu” – zabawa połączona z improwizacją ruchową
  • „ Złap wiosenny amulet” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość

Zabawy integracyjne

  • ‘ Jak się witają zwierzęta na łące?” – zabawa integracyjna powitalna

Zabawy dydaktyczne

  • „ Wiosenne prace w polu”; „ Światowy dzień wody” – zabawa dydaktyczna

 

III tydzień:   Gliniany dzbanek

  • Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „ Wycieczka do Biskupina”
  • Zapoznanie i utrwalanie litery „ g, G”
  • „ Rysowanie na mące” – zabawa sensoryczna
  • „ Zamień literki” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej
  • „ Co się kryje w mące?” – ćwiczenia oddechowe
  • „ Biały jak…” – rozwijanie słownictwa
  • „ Powtórz dźwięk” – rozwijanie aparatu mowy
  • Zapoznanie z przysłowiem „ Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”

Prace plastyczne

  • „ Chałka” – lepienie z plasteliny
  • „ Papierowa czapka” – zabawa konstrukcyjno - plastyczna

Ćwiczenia graficzne

  • „ Zgadnij co to” – zabawa rozwijająca motorykę małą

Zabawy matematyczne wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

  • „ Pomieszane rzeźby” – zabawa klasyfikacyjna
  • „ Wąż liczbowy”; „ Ile oczek wypadło na trzech kostkach?” – zabawa matematyczna
  • „ Ile jest teraz?” – zabawa z przeliczaniem

Zajęcia muzyczne

  • „ Zwykłe niezwykłe” – zapoznanie z piosenką tygodnia
  • „ Kolorowe kule” – zabawa muzyczna rozwijająca poczucie rytmu
  • „ Muzyka na łące” – zabawa muzyczna

 Ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne  i zabawy ruchowe

  • „ Linia produkcyjna” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Koło garncarskie”; „ Owce i wilk”; „ Koło młyńskie” ; „ Pasterz i krowa”; „ Skoki przez litery”; „ Dziury w serze” – zabawa ruchowa
  • „ Pojemnik otwarty, pojemnik zamknięty” – zabawa ruchowa rozwijająca szybkość
  • „ Rymowanie i łapanie” – zabawa rozwijająca refleks
  •  „ Taniec na gazecie” zabawa ruchowa przy muzyce
  • „ Rzut za 100 punktów” – ćwiczenie celności

 Zabawy integracyjne

  • „ Masażyk powitalny” – zabawa integracyjna
  • „ Mielimy zboże” – zabawa integracyjna, rozwijająca współpracę

Zabawy dydaktyczne

  •  „ Jak powstaje chleb” – zapoznanie z procesem wytwarzania chleba
  • „ Jak powstaje ser”; „ Jak powstaje wełna?”; „ Segregowanie papieru” – zabawa dydaktyczna

 

 IV  tydzień:  Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „ Koszyczek wielkanocny”
  • Zapoznanie i utrwalanie litery „ ł Ł”
  • „ Kto to mówi?” – zabawa twórcza
  • „ Zakrętki z  literami” – zabawa rozwijająca analizę i syntezę wzrokową
  • „ Jajka do pary” zabawa słuchowa
  • „ Gorące ciasto” – ćwiczenia oddechowe
  • „ Schowane pisanki” – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną

Prace plastyczne

  •  „ Wielkanocny zając” – kolorowanka wodna
  • „ Pisanka” – praca plastyczna techniką collage
  • „ Wielkanocny baranek” – praca z wykorzystaniem masy solnej
  • „ Pisanki kraszanki” – ozdabianie jaj

Ćwiczenia graficzne

  • „ Na tropie wielkanocnego zająca” – zabawa graficzna

Zabawy matematyczne wy. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej

  •  „ Kształty liczb” – zabawa matematyczna
  • „ Mały bankier” – zapoznanie z niektórymi modelami monet i banknotów oraz próby działań na nich
  • „ Zakupy wielkanocne” – doskonalenie dodawania i odejmowania

Zajęcia muzyczne:

  •  „ Znów przyszła wiosna” – zabawa taneczna przy piosence
  • „ Wielkanocne zamieszanie” – zapoznanie z piosenką tygodnia
  • „ Wiosenne odgłosy” – zabawa muzyczna

Ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe

  •  „ Z jajka na jajko” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Skoczne kurczaczki” – zabawa ruchowa rozwijająca orientację w schemacie własnego ciała
  • „ Zgubiony ogonek”; „ Baranie rogi”; „ Po jajkach do celu”; „ Marsz kurczaków”;                  „ Jajecznica”; „ Zagubiony baranek” – zabawa ruchowa
  • „ Hop do koszyczka” – zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość

Zabawy integracyjne

  • „ Jajko na przywitanie” – zabawa integracyjna

Zabawy dydaktyczne

  • „ Zwyczaje wielkanocne”; „ Wielkanocny savoir – vivre” – zabawa dydaktyczna

 

Luty

Tydzień  pierwszy:  Kim  będę,  gdy  dorosnę? 

  • Słuchanie  opowiadania  A.  Widzowskiej  „Kim  będę,  kiedy  dorosnę?”;
  • Odkrywanie  litery  c,C  małej  i  wielkiej,  drukowanej  i  pisanej;
  • Ćwiczenie  słuchu  fonematycznego  podczas  tworzenia  modelu  wyrazowego  słów  cebula,  Celina;
  • Praca  z  tablicą  demonstracyjną  „Zawody”;
  • Zabawa  rozwijająca  słownictwo  „Jaki  jest  policjant?”;-
  • „Pracowici  rodzice” - zabawa  rozwijająca  mowę  oraz  umiejętność  słuchania;
  • Zabawa  dydaktyczna  „Zawodowe  sekrety”;
  • Zabawa  językowa  „Jak  powstały  nazwy  zawodów?”
  • Zabawa  dydaktyczna  „Co  było pierwsze?”

Prace  plastyczne:

  • Rysowanie  n/t  „Kim  będę,  gdy  dorosnę?”
  • „Domino  obrazkowe” – wycinanie  kart  z  wyprawki;
  • Zabawa  plastyczno – techniczna  „Konstruktor  zabawek” 

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Kreślenie  wzorów  literopodobnych;
  • Zeszyt  Supersmyka  pisanie  liter  c,C  po  śladach  oraz  samodzielnie;
  • Rozwijanie  umiejętności  dodawania,  rozwijanie  sprawności  manualnej;
  • Ćwiczenie  graficzne   „ Dorysuj  brakującą  część  obrazka”.

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zapoznanie  ze  znakiem  matematycznym  +;
  • Rozwijanie  umiejętności  dodawania  w  zakresie  9;
  • Ćwiczenia  zapisu  matematycznego  „Kolorowa  matematyka”

Zajęcia  muzyczne:

  • Zapoznanie  z  piosenką  tygodnia  „Jaki  zawód  wybrać  mam?”;
  • Określenie  nastroju  piosenki;
  • Reagowanie  ruchem  na  zmiany  dźwięków  instrumentów  „W  rytmie  instrumentów”;
  • Instrumentacja  piosenki  „Zawodowa  orkiestra”.

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe: 

  • Zabawa  ruchowa  „Policz  sylaby”;
  • Ćwiczenia  gimnastyczne;
  • Zabawa  ruchowa  „Śnieżne  ślady”;
  • Zabawa  rozwijająca  celność  „Rzut  za  trzy  punkty”;
  • Zabawa  naśladowcza  „Kim  jestem?”;

Tydzień drugi:  Czy  Kot  w  Butach  był  na  weselu  Kopciuszka?

  • Słuchanie  opowiadania  B.  Szeląowskiej  „Kłopoty  Kopciuszka”;
  • Odkrywanie  litery  p,P  małej  i  wielkiej,  drukowanej  i  pisanej;
  • Ćwiczenie  słuchu  fonematycznego – tworzenie  modelu  wyrazowego  słów  pajac,  Pola.;
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Moja  ulubiona  książka”;
  • Praca  z  tablicą  demonstracyjną  „W  bibliotece”;
  • Zabawa  twórcza  „Gdyby  książki  potrafiły  mówić”;
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  akcji  społecznej  bookcrossingu  „Uwalnianie  książek”;
  • Zapoznanie  z  etapami  powstawania  książki  z  wykorzystaniem  ilustracji;
  • Zabawa  rozwijająca  mowę  „Opowiedz  i  bajkę”

Prace  plastyczne:

  • Malowanie  farbami  plakatowymi  „Bajkowe  postaci”;
  • Praca  plastyczno – techniczna  „Wyjątkowa,  nasza  bajka” – tworzenie  obrazków  z  wykorzystaniem  kolorowego  papieru.

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Zeszyt  Supersmyka  pisanie  litery  p,P  po  śladzie  i  samodzielnie;
  • Kreślenie  znaków  literopodobnych  „Ulubione  bajki”;
  • Zeszyt  Supersmyka  pisanie  cyfry  10.

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zapoznanie  z  zapisem  cyfrowym  liczby  10;
  • Szeregowanie  i  przeliczanie  „Pomagamy  postaciom  bajkowym”;
  • Stosowanie  liczebników  porządkowych  „Bałagan  na  półce”;
  • Zabawa  matematyczna  „Piotruś  w  parach”
  • Zabawa  matematyczna  „Ile  brakuje?”

Zajęcia  muzyczne:

  • Zapoznanie  z  piosenką  tygodnia  „Bajkowe  marzenia”;
  • Reagowanie  na  ustalone  sygnały  dźwiękowe  „Tajemnicza  droga  do  krainy  baśni”;
  • Utrwalanie  umiejętności  śpiewu  z  zastosowaniem  zmian  natężenia  dźwięku  „Cicho – głośno”;
  • Zabawa  taneczna  „Bajkowy  bal”

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe:

  • Zabawa  ruchowa  „Pajacyki”;
  • Zabawa  ruchowa  „Siedmiomilowe  buty”;
  • Zabawa  z  piłką  „Baśniowe  pary”.
  • Masażyki  „Paluszkowa  historia”.

Tydzień  trzeci :  Gdzie  puka  sztuka?

  • Słuchanie  opowiadania  A  Widzowskiej  „Sztuka  niejedno  a  imię”;
  • Odkrywanie  litery  r,R,  małej  i  wielkiej,  drukowanej  i  pisanej;
  • Ćwiczenie  słuchu  fonematycznego – tworzenie  modelu  wyrazowego  słów  robot,  Romek;
  • Praca  z  tablicą  demonstracyjną  „W  kinie”;
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Mój  ulubiony  film”;
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Co  możemy  zobaczyć  w  muzeum?” praca  z  tablicą  demonstracyjną;
  • Zabawa  dydaktyczna  „Jak  zachowywać  się  w  kinie,  teatrze,  filharmonii  i  muzeum?”;

Prace  plastyczne:

  • Praca  w  grupach  „Plakat  filmowy” – wykonanie  pracy  techniką  kolażu;
  • Praca  plastyczna  z  wykorzystaniem  brokatu  i  papieru  kolorowego  „Złote  drzewo”;
  • „Jestem  artystą,  rzeźbiarzem”  praca  plastyczna  z  wykorzystaniem  plasteliny.

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Pisanie  litery  r,R  samodzielnie  i  po  śladzie;
  • Kreślenie  znaków  literopodobnych;
  • Zeszyt  Supersmyka   ćwiczenia  w  rozwijaniu  sprawności  manualnej;

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zabawa  matematyczna    „Sąsiad  liczb”;
  • Posługiwanie  się  liczebnikami  głównymi  i  porządkowymi  „Ile  klocków  zostało?”;
  • Zapoznanie  ze  znakiem  matematycznym -;
  • Ćwiczenia  w  zapisywaniu  działań  matematycznych  z  wykorzystaniem  znaku  -;
  • Ćwiczenia  w  odejmowaniu  „Ile  biletów  zostało?;

Zajęcia  muzyczne:

  • Słuchanie  piosenki  „Ulica  Sztuk  Przepięknych”;
  • Reagowanie  ruchem  na  zmiany  tempa  oraz  przerwę  w  muzyce;
  • Określanie  mocnej  części  taktu;
  • Ćwiczenia  oddechowe  „Śpiewacy”
  • Śpiew  zbiorowy  i  indywidualny.

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe;

  • Zabawa  orientacyjno – porządkowa  „Rytmiczne  kroki”;
  • Zabawa  ruchowa  „Przyśpiesz – zwolnij”;
  • Zabawa  ruchowa  „Kolory”
  • Zestaw  ćwiczeń  gimnastycznych.

Tydzień  czwarty :Co  łączy  kurę  i  dinozaura?

  • Słuchanie  opowiadania  A.  Widzowskiej  „Kurozaury”;
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Jaki  jest  dinozaur?”;
  • Zabawa  dydaktyczna  „Krewni  dinozaurów”;
  • Wzbogacanie  słownika  dzieci  o  nazwy  dinozaurów  Tyranozaur, Brontozaur, Triceratops  Pterodaktyl?;
  • Poszerzanie  wiedzy  n/t  sposobu  zdobywania  pożywienia  dinozaurów.  Dokonanie  podziału  na  mięsożerne  i  roślinożerne;
  • Praca  z  tablicą  demonstracyjną  „Praca  paleontologa”;
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Co  się  stało  z  dinozaurami?”
  • Burza  mózgów  „Co  by  było  gdyby  dinozaury  nie  wyginęły?”

Prace  plastyczne:

  • Praca  plastyczna  w  grupach  „Park  jurajski”;
  • Fantastyczne  dinozaury – praca  z  rolek

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Rysowanie  po  śladzie  i  samodzielne  „Rysujemy  dinozaury  duże  i  małe”;
  • Zeszyt  Supersmyka  odszukiwanie  brakujących  fragmentów  obrazka;

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Ćwiczenia  w  dodawaniu  i  odejmowaniu  „Wędrówki  dinozaurów”;
  • Zabawa  matematyczna  „Od  największego  do  najmniejszego”;
  • Zabawa  matematyczna  „Mniej,  czy  więcej?”;
  • Zabawa  rozwijająca  umiejętność  liczenia  „Ile  nóg?”.

Zajęcia  muzyczne:

  • Zapoznanie   z  piosenką  „Park  jurajski  wita ”;
  • Zabawa  muzyczna  „Głośno – cicho”;
  • Śpiew  zbiorowy  i  indywidualny  piosenki.

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe:

  • Zabawa  orientacyjno – porządkowa  „Śladami  dinozaurów”;
  • Ćwiczenie  oddechowe  „Śpiący  dinozaur”;
  • Zabawa  ruchowa  „Po  tropach  dinozaurów”.

 

 

 

 

STYCZEŃ

Tydzień pierwszy -  Czy można cofnąć czas?

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „ Skrzynia skarbów” oraz rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
  • Wprowadzenie litery „ U, u”
  • „ Tik – tak” – zabawa słuchowa
  • „ Zegar słoneczny” – zabawa badawcza
  • „ Kalendarz czterech pór roku” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość

Prace plastyczne:

  • „ Moje plany” – zabawa plastyczna
  • „ Zaczarowane U” – praca plastyczna według pomysłu dzieci
  • „ Lisek” – zabawa plastyczna
  • „ Wystrzałowe fajerwerki” – zabawa plastyczna techniką mieszaną
  • „ Kapsuła czasu” – praca projektowa

ćwiczenia graficzne

  • „ Tańczy wąż” – rysowanie po śladzie
  • Uzupełnianie brakujących liter w wyrazach
  • „ Nakręcony zegar” – kreślenie linii w tunelu

Zabawy matematyczne Wg E. Gruszczyk - Kolczyńskiej.

  •  „ Zegar” – zabawa matematyczna rozwijająca umiejętność liczenia godzin i minut
  • „ Cztery pory roku” – zabawa klasyfikacyjna

Zajęcia muzyczne

  • Utrwalanie refrenu piosenki „ Biegnie miesiąc za miesiącem”
  • „ Baw się z nami” – zabawa muzyczna wyrabiająca poczucie rytmu
  • „ Moja melodia” – rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia melodii do tekstu

Ćwiczenia  gimnastyczne i zabawy ruchowe

  • „ Który to rok?”, „ Cztery pory roku”, „ Dzień i noc”, „ Pracowity dzień, spokojna noc” - zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Fajerwerki”, „ Słońce kontra księżyc” – zabawa ruchowa
  • „ Ogon komety” – zabawa rozwijająca szybkość
  • „ Wyścigi na czas” – zabawa z elementem rywalizacji
  • „ Wędrujący budzik” – zabawa rozwijająca refleks

Zabawy integracyjne

  • „ Postanowienia noworoczne” – zabawa połączona z pantomimą

Zabawy dydaktyczne

  • „ Biegnie miesiąc za miesiącem” – zabawa dydaktyczna
  • „ Szczęśliwi czasu nie liczą” – zapoznanie ze sposobami pomiary czasu
  • „ Miesiąc po miesiącu” – zabawa dydaktyczna

 

Tydzień drugi -   Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

  •  Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „ Ptasie troski” oraz rozmowa dotycząca jego treści
  • Słuchanie fragmentu wiersza Jana Brzechwy „ Sójka” – wypowiedzi na temat treści wiersza
  • „ Pogoń za piórkiem” – zabawa oddechowa
  • „ Jaś i jaś” – rozwijanie słownictwa czynnego i biernego
  • „ Kto karmił ptaki” – rozwiązywanie zagadek

Ćwiczenia plastyczne

  • „ Tropy zwierząt” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb
  • „ Karmnik” – praca plastyczna z wykorzystaniem figur geometrycznych

Ćwiczenia graficzne

  • Pisanie liter „ J, j” po śladach
  • „ Litery, cyfry” – ćwiczenie motoryki małej
  • „ Ptaki” – rysowanie drogi od ptaków do karmników

Zabawy matematyczne wg.  E. Gruszczyk- Kolczyńskiej.

  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8, rozwijanie umiejętności liczenia
  • „ Co się działo w paśniku?” – zabawa rozwijająca myślenie matematyczne
  • „ Sklep z figurami” – zabawa kształtująca umiejętność klasyfikowania
  • Oglądanie obrazków ptaków ułożonych z figur geometrycznych. Rysowanie według wzorów figur, z których zostały one zbudowane.

Zajęcia muzyczne

  • „ Ptasi bar” – zabawa przy piosence

Ćwiczenia gimnastyczne,   ćwiczenia poranne  i zabawy ruchowe

  • „ Lusterko” – rozwijanie sprawności całego ciała

Zabawy ruchowe

  • „ Ptaki do gniazd” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Fruwające ptaki”, „ Pary”, „ Poszukiwanie ptasich przysmaków”, „ Wędrująca szyszka”, „ Balansowanie na gałęzi”  – zabawa ruchowa
  •  „ Na tropach” – zabawa rozwijająca orientacje przestrzenną oraz uważność
  • „ Podaj dalej” – zabawa rozwijająca szybką reakcję na ustalony sygnał
  • „ Latające orzechy” – zabawa rozwijająca celność
  • „ Las zimą” – zabawa ruchowa typu berek
  • „ Ptaki cudaki” – zabawa ruchowa rozwijająca współpracę w grupie

Zabawy integracyjne

  • „ Sokole oko” – zabawa integracyjna na powitanie

Zabawy dydaktyczne

  • „ Zimowe zwyczaje leśnych zwierząt” – zabawa dydaktyczna
  • „ Torba ornitologa” – zabawa badawcza
  • „ Superboharet z lasu” zabawa prezentująca rolą leśnika

Tydzień trzeci -  Kto to taki: mama mamy, tata taty?

  • Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „ Nasi dziadkowie” – rozmowa o dziadkach w oparciu o opowiadanie
  • Zapoznanie z zapisem litery „ Y, y”
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby
  • „ Jeden i więcej” – zabawa słowna
  • „ Wyliczanki bez trzymanki” – zabawa logorytmiczna
  • „ Gra słowna” – zabawa rozwijająca słownictwo czynne i bierne
  • „ Dlaczego tak?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość

Prace plastyczne

  • „ Prezent dla babci i dziadka” – zabawa plastyczna
  • „ Światowy dzień bałwana” – praca plastyczna
  • „ Portrety dziadków” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem farb

 Ćwiczenia graficzne

  • „ Ślimak” zabawa grafomotoryczna
  • „ Lodowa przesyłka” – zabawa rozwijająca motorykę małą

Zabawy matematyczne wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

  • „ Matematyczny marsz” – zabawa z przeliczaniem
  • „ Krótsze, dłuższe, takiej samej długości” – zabawa rozwijająca umiejętność mierzenia długości

Zajęcia muzyczne

  • Zabawa przy piosence „ Babcia i dziadek”
  • „Czas na twista” – zabawa muzyczna
  • „ Koncert dla babci i dziadka” – instrumentalizacja piosenki
  • „ Dziadek i młotek”- zabawa rozwijająca poczucie rytmu
  • „ Muzyczna podróż z babcią i dziadkiem” – tworzenie autorskich piosenek przez dzieci

 Ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne  i zabawy ruchowe

  • „ Na raz, dwa, trzy, skaczesz ty”- zabawa poranna

Zabawy ruchowe

  • „ Sufit – podłoga” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Łagodny wilk”, „ Chodzi lisek koło drogi”, „ Szczurek”, „ Dziadek sam w dolinie”, „ Przeciąganie liny” – zabawa ruchowa
  • „ Co robię z dziadkami?” – zabawa z elementem pantomimy
  • „ Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ruchowa przy muzyce
  • „ Wędrujący kamień” – zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość
  • „ Bałagan w Sali” – zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegawczość

Zabawy integracyjne oraz zabawy dydaktyczne

  •  „ Głoskowe przywitanie” – zabawa integracyjna na powitanie

Zabawy dydaktyczne

  •  „ Drzewo genealogiczne” – zabawa dydaktyczna

 

 Tydzień czwarty -  Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?

  • Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „ Przygotowania do balu karnawałowego” rozmowa na temat opowiadania
  • „ Rysowany głuchy telefon” – rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • „ Kolorowe piórka” – zabawa oddechowa
  • „ Pączek” – zabawa językowa
  • „ Co jem, co widzę?” – zabawa pantomimiczna
  • „ Myjemy zęby” – zabawa logopedyczna

Prace plastyczne

  •  „ Najpiękniejszy strój” – zabawa plastyczna
  • „ Farbowanie ryżu” – praca plastyczna
  • „ Mali projektanci” – zabawa plastyczno – konstrukcyjna
  • „ Smakowite ciasteczka” – lepienie z masy solnej i plasteliny
  • „ Manufaktura paczków” – zajęcia plastyczne
  • „ Komiks” – zabawa plastyczna

Ćwiczenia graficzne

  • Zabawy w rysowanie szlaczków i wzorów litero podobnych

Zabawy matematyczne wy. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej

  •  „ Karnawał szyty na miarę” – układanie rytmów i ich przeliczanie
  • „ Matematyczny karnawał”- praca na zbiorach
  • Przeliczanie produktów oraz zapisywanie ich liczby. Dzielenie produktów na zbiory według wskazanej cechy

Zajęcia muzyczne

  •  „ Słodka samba” – zabawa przy piosence
  • „ Posłuchaj i idź” – rytmiczna zabawa przy muzyce

Ćwiczenia gimnastyczne, ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe

  •  „ Meksykańska fala” – zabawa na powitanie

Zabawy ruchowe

  • „ Idę, biegnę” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Złożona sprawa” – zabawa ruchowa rozwijająca percepcje wzrokową
  • „ Najdalszy rzut” – zabawa z elementem rzutu
  • „ Dyrygent” – zabawa naśladowcza
  • „ Krok w krok” – zabawa ruchowa rozwijająca pamięć i orientacje przestrzenną
  • „ Niezwykły balon”, „ Okręgi”, „ Szymon mówi”, „ Idzie mróz – berek”   – zabawa ruchowa

Zabawy integracyjne

  • „ Przez dziurkę od paczka” – zabawa integracyjna rozwijająca współpracę

Zabawy dydaktyczne

  • „ Przedszkolne bale w karnawale” zapoznanie z tradycjami bali, grami i zabawami karnawałowymi
  • „ Tłusty czwartek – słodka tradycja”
  • „ Słodkie życie” – wpływ cukru na życie człowieka. Zapoznanie z najważniejszymi informacjami

 

GRUDZIEŃ

Tydzień  pierwszy -   Co  cieszy  Mikołaja?

  • Słuchanie  opowiadania  A.  Widzowskiej  „Przygoda  Mikołaja”
  • Zapoznanie  z  wyglądem  litery  e,E,  małej  i  wielkiej,  drukowanej  i  pisanej – ćwiczenie  słuchu  fonematycznego
  • Synteza  wyrazu  „ekran”; Budowanie  schematu  wyrazowego  słowa  ekran
  • Słuchanie  wiersza  A.  Nosalskiego  „O  dwunastu  braciach”
  • Zabawa  rozwijająca  zmysł  dotyku  „Tajemnicze  zabawki”
  • „Barbórka” – praca  z  tablicą  demonstracyjną
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Górnik  w  kopalni”
  • Zabawa  rozwijająca  analizę  słuchową  „Echo”
  • Zabawa  słowna  „co  dostanę  od  „Mikołaja?”

Prace  plastyczne:

  • Ozdabianie  dzwonków  kredkami  pastelowymi  oraz  brokatem
  • Wykonanie  pracy  plastycznej  „Świąteczna  skarpeta

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Rysowanie  lustrzane  „Dorysuj  drugą  część  obrazka”
  • Zeszyt  Supersmyka  „Rysowanie  po  śladzie”
  • Pisanie  znaków  literopodobnych

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zabawa  matematyczna  „Dopełnianie  do  6”
  • Zabawa  matematyczna  „Kto  wyrzuci  6”
  • Zapoznanie  z  zapisem  cyfrowym  liczby  7
  • Tworzenie  zbiorów,  przeliczanie  jego  elementów,  porównywanie  liczebności  zbiorów;

Zajęcia  muzyczne:

  • Zapoznanie  z  piosenką  tygodnia  „Pomocnik  Mikołaja”
  • Granie  na  instrumentach  perkusyjnych  do  utworu  „Sanna”  V.A.  Mozarta
  • Śpiewanie  indywidualne  i  zbiorowe  piosenki  „Pomocnik  Mikołaja”

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe: 

  • Zabawa  orientacyjno – porządkowa  „W  magazynie  Mikołaja”, „Na  tropie  elfów”
  • Zabawa  ruchowa  „Sanie  Mikołaja”
  • Zestaw  ćwiczeń  gimnastycznych  metodą  R.  Labana
  • Zabawa  rozwijająca  świadomość  ciała,  wykorzystująca  element  Metody  Ruchu  Rozwijającego  W.  Sherborne  „Paczki  dla  Mikołaja”
  • Zabawy  na  świeżym  powietrzu  „Na  tropie  Mikołaja”

 

Tydzień  drugi -   Jakie  sporty  uprawia  Pani  Zima?

  • Słuchanie  opowiadania  A.  Widzowskiej  „Pani  Zima”
  • Zapoznanie  z  wyglądem  litery  s,S  wielkiej  i  małej,  drukowanej  i  pisanej
  • Rozwijanie  słuchu  fonematycznego  podczas  analizy  i  syntezy  wyrazu  sanki
  • Tworzenie  modelu  wyrazowego  słowa  „sanki”
  •  Słuchanie  wiersza  J.  Brzechwy  „Tydzień”
  • Praca  z  tablicą demonstracyjną  „Aktywna  zima”
  • Rozwiązywanie  zagadek  słownych  „Zimowe  sporty”

Prace  plastyczne:

  • Praca  plastyczna  „Mój  strój  na  sanki”
  • Praca  plastyczna  „Zimowy  pejzaż”

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Zeszyt  Supersmyka  ćwiczenia  rozwijająca  sprawność  manualną
  • Ćwiczenie  grafomotoryczne  „Szlaczki”
  • Rozwijanie  spostrzegawczości  „Znajdź  różnice”

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zabawa  matematyczna  „Płatki  śniegu”
  • Tworzenie  rytmów  „Dokończ  płatkowy  dywan”
  • Zabawa  matematyczna  „Od  najmniejszego  do  największego”.

Zajęcia  muzyczne:

  • Zapoznanie  z  piosenką   „Święta”
  • Śpiewanie  indywidualne i  zbiorowe
  • Utrwalanie  akompaniamentu  do  muzyki  „Sanna  V.  A.  Mozarta
  • „Szalone  instrumenty” – wyrabianie  umiejętności  szybkiej  reakcji  na  ustalone  sygnały

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe:

  • Zabawa  orientacyjno – porządkowa  „Zamrażamy – odmrażamy”
  • Zabawa  ruchowa  „Sportowy  berek”
  • Zabawy  na  świeżym  powietrzu  „Zimowa  rozgrzewka”
  • Zabawy  naśladowcze  „Taniec  na  lodzie”

 

Tydzień trzeci -   O  czym  w  święta  każdy  z  nas  pamięta?

  • Słuchanie  opowiadania  A.  Widzowskiej  „Wigilia”
  • Zapoznanie  z  wylądem  litery  b,B  małej  i  wielkiej,  drukowanej  i  pisanej
  • Praca  z  tablicą  demonstracyjną  „Zima”
  • Analiza  i  synteza  wyrazu  „balon”
  • Ćwiczenie  słuchu  fonematycznego  podczas  tworzenia  modelu  wyrazowego  słowa  „balon”
  • Zabawa  językowa  „Dokończ  sylaby”
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  Świąt  Bożego  Narodzenia  i  związanych  z  nimi  tradycjami
  • Układanie  historyjki  obrazkowej  „Pieczemy  pierniki”
  • Zabawy  parateatralne  „Teatrzyk  z  kolędnikami
  • Recytowanie  wierszy,  śpiewanie  piosenek – przygotowanie  do  przedstawienia  „Elfie  sprawki”

Prace  plastyczne:

  • Praca  plastyczna  „Świąteczna  bombka”
  • Praca  plastyczno – techniczna  „Kolorowy  łańcuch”
  • Ozdabianie pieczonych  pierników

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Pisanie  litery  b,B
  • Kreślenie  znaków  literopodobnych
  • Zeszyt  Supersmyka  rozwijanie  sprawności  manualnej

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zabawa  matematyczna  „Sąsiedzi  liczb”
  • Zabawa  matematyczna  „Matematyczna  „choinka”
  • Zabawa  matematyczna  „Świąteczna  matematyka”

Zajęcia  muzyczne:

  •  Śpiewanie  indywidualne  i  zbiorowe  kolęd  i  pastorałek
  • Gra  na  instrumentach
  • Zabawa  taneczna  do  muzyki  „Pizzicatto”  wg  metody  Aktywnego  słuchania  muzyki  B.  Strauss

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe;

  • Spacer  po  najbliższej  okolicy  „w  poszukiwaniu  świąt”
  • Zabawa  ruchowa  „Zbijak  z  życzeniami”, „Kulig”
  • Zestaw  ćwiczeń  gimnastycznych  z  wykorzystaniem  skakanek

 

Tydzień czwarty -   Który  żywioł  jest  najważniejszy?

  • Słuchanie  opowiadania  A  Widzowskiej  „Żywioły”
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Co  wiemy  o  ogniu?”
  • Eksperyment  „czego  potrzebuje  ogień,  by  się  palić?”
  • Zapoznanie  dzieci  z  powiedzeniem  „Igrać  z  ogniem”
  • Rozwijanie  analizy  i  syntezy  słuchowej  „Głoskowe  domino”
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Co  wiemy  o  wodzie?”
  • Udział  w  eksperymencie  „Co  pływa,  a  co  tonie?”
  • Wyjaśnienie  powiedzenia  „Stąpać  twardo  po  ziemi”
  • Wypowiedzi  dzieci  n/t  „Czy  jest  powietrze,  czy  go  nie  ma?”

Prace  plastyczne:

  • Praca  plastyczna  „Wodne  obrazki”
  • Praca  plastyczno – techniczna  „Wiatrak”

Ćwiczenia  grafomotoryczne:

  • Rozwijanie  sprawności  manualnej  Odrysowywanie i  wycinanie  kropli  wody”
  • Rozwijanie  sprawności  manualnej  podczas  pracy  w  „Zeszycie  Supersmyka
  • Rysowanie  po  śladzie  „Szlaczki”

Zabawy  matematyczne  wg  E.  Gruszczyk  Kolczyńskiej:

  • Zabawa  matematyczna  „O  jeden  więcej”
  • Zabawa  matematyczna  „Wodne  zbiory”
  • Zabawa  matematyczna  „Dopełnij  do  7”

Zajęcia  muzyczne:

  • Zapoznanie  z  piosenką  „Szkoła  dla  żywiołów”
  • Zabawa  muzyczna  „Wszystko  gra”

Ćwiczenia  gimnastyczne  i  zabawy  ruchowe

  • Zabawa  orientacyjno – porządkowa  „Ciepło – zimno”
  • Zabawa  w  parach  „Kangurki”
  • Zabawa  ruchowa  „Słońce  kontra  księżyc”
  • Zabawa  na  świeżym  powietrzu  „Uwaga  ogień”
  • Zestaw  ćwiczeń  gimnastycznych
  • Zabawy  na  świeżym  powietrzu

 

Listopad

Tydzień pierwszy - Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?

  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „ Sprzątanie jest super”
  • Opowieść ruchowa „ Wielkie sprzątanie”
  • Wprowadzenie litery „ t, T”
  • „ Zdrobnienia” – zabawa językowa
  • „ Śmiej się z nami” – zabawa logopedyczna
  • „ Chusteczka” ćwiczenia oddechowe
  • „ Kwadraciki, trójkąciki” – masażyk, zabawa sensoryczna
  • „ Głuchy telefon” – zabawa słowna

Prace plastyczne:

  • „ Mama i tata” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem plasteliny
  • „ Osiedle trójkątów” – zabawa z farbą
  • „ Dom i domki” – praca z wykorzystaniem kawałków papieru

Ćwiczenia graficzne:

  • Pisanie „ t, T” po śladzie i samodzielnie
  • „ Polowanie na litery – zakreślanie liter wśród wielu innych
  • „ Co narysowałem?” - rysowanie po śladzie

Zabawy matematyczne Wg E. Gruszczyk - Kolczyńskiej.

  • „ Mierzymy piaskowe domki” – zabawa z przeliczaniem i określaniem długości
  • „ Trójkątne kształty” – utrwalanie kształt figury
  • „ Więcej czy mniej” – zabawa z szacowaniem
  • „ Rodzina trójkątów” – zabawa z figurami

Zajęcia muzyczne:

  • „ Obowiązki” – zapoznanie z piosenką tygodnia
  • „ Zgodnie z rytmem” – ćwiczenia rytmiczne do piosenki „ Obowiązki”
  • Improwizacja muzyczna do piosenki „ Obowiązki” z wykorzystaniem instrumentów muzycznych

Ćwiczenia  gimnastyczne i zabawy ruchowe:

  • „ Rodzinne zabawy” – zabawa orientacyjno - porządkowa
  • „ Gołębie pocztowe” – zabawa bieżna
  • „ Dom z gazet” – zabawa ruchowa rozwijająca szybkość
  • „ Głoskowanie i podskakiwanie”,  „ Dom – osiedle”, ”Gdzie mieszkasz?” – zabawa ruchowa
  • „ Rodzinny taniec” – ćwiczenie pamięci ruchowej
  • „ Śmieszne ruchy” – reagowanie na ustalone sygnały

Zabawy integracyjne oraz zabawy dydaktyczne:

  • „ Trójkątna rodzina” – zabawa dydaktyczna
  • „ Znam swoje prawa i obowiązki” – zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci
  • „ Wsie, miasta i miasteczka”-  zabawa dydaktyczna z elementem badawczym
  • „ Wieżowce” – zabawa badawcza
  • „ Poszukiwania” – zabawa integracyjna grupowa
  • „ Śmiej się z nami” – zabawa integracyjna

 

Tydzień drugi -  Co powinien wiedzieć każdy Polak?

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „ Biały orzeł”. Poznanie legendy o powstaniu państwa Polskiego
  • Odkrywanie litery „ I, I” małej i wielkiej litery, drukowanej i pisanej,
  • „ Łamańce językowe” – zabawa logopedyczna
  • „ Nasz piękny kraj”- zabawa    doskonaląca percepcje słuchową
  • Nauka wiersza „ Katechizm polskiego dziecka” Władysława Bełzy
  • „ Toruńskie pierniki” – zabawa z literami
  • Sławni Polacy – rozmowa kierowana

Zabawy plastyczne:

  • „ Mapa Polski” – praca rozwijająca motorykę małą
  • „ Namaluj utwór” – praca do muzyki
  • „ Barwy narodowe” – praca z wykorzystaniem farb i bibuły
  • „ Komiks” – rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego

Zabawy graficzne:

  • Szlaczki literopodobne
  • „ W labiryncie” – wyszukiwanie i prowadzenie po śladzie

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

  • Zabawy z liczbą 5, rozwijanie umiejętności liczenia, przeliczanie w obrębie 5,

Zabawy muzyczne:

  • „ Marszowe rytmy” – zabawa rytmiczna
  • „ Nasz kraj” – zapoznanie z piosenką
  • „Hymn Polski – Mazurek Dąbrowskiego” – nauka na pamięć
  • „ Maszerujemy” – zabawa wyrabiająca poczucie rytmu

Zabawy ruchowe i naśladowcze:

  • „ Wycieczka po Polsce”, „Orły i gniazda” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Barwy ojczyste”, „ Tworzymy grupy, „ Skok z telemarkiem”, „ Kolory parzą”   – zabawa ruchowa
  • „ Taniec smoka Wawelskiego”, Wycieczka międzynarodowa” – zabawa pobudzająco – hamująca
  • „ Polska” – zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał
  • „ Skaczące piłki” – zabawa ruchowa z elementami skoku
  • „ Szczypiorniści” – zabawa z piłką
  • „ Berek z piłką” – zabawa bieżna

Zabawy integracyjne oraz zabawy dydaktyczne:

  • „ Witamy się różnymi częściami ciała”- zabawa integracyjna
  • „ Taki piękny jest nasz kraj” – zabawa dydaktyczna, poznawanie ciekawych miejsc na mapie polski
  • „ Międzynarodowe powitania” – zabawa dydaktyczna
  • „ Czy Polska ma sąsiadów?” - zapoznanie z nazwami sąsiadów Polski

 

Tydzień trzeci - Czy kujawiak może tańczyć krakowiaka?

  • Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej „ Konkurs na Legendę”  poszerzanie wiedzy na temat Polski
  • „ Różne regiony Polski” – zapoznanie ze strojami regionalnymi i kulturą
  • „ W podróży po kraju” – zapoznanie z najważniejszymi miastami Polski
  • Utrwalanie litery „ d, D” pisanie litery małej i dużej, drukowanej i pisanej
  • „ Jaka to postać?” - zabawa językowa
  • „ Jedzie pociąg” – ćwiczenie warg i policzków
  • „ Sekretny składnik” – ćwiczenie pamięci
  • „ Jak brzmi Polska?” - zabawa słuchowa
  • „ Krakowski i lajkonik” – zapoznanie z symbolem Krakowa
  • „ Sylaby” – zabawa słowna

Zabawy plastyczne:

  • „ Tajemnicze stwory” – zabawa plastyczna według pomysłu dzieci
  • „ Regionalna książka kucharska” – zabawa plastyczna metodą collage
  • „ Restauracja regionalna” – zabawa plastyczna
  • „ Lajkonik” – praca z wykorzystaniem wydzieranki
  • „ Myszka z legendy o królu Popielu” – praca plastyczna

Zabawy graficzne:

  • Szlaczki literopodobne
  • „ Wycieczka miśka” – zabawa rozwijająca koordynacje wzrokową

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby „ O”
  • Zapoznanie ze znakami „ <, >, =” Porównywanie liczebności zbiorów

Zabawy muzyczne:

  • „ Na ludową nutę” – zabawa taneczna do tradycyjnych polskich utworów
  • „ Wyprawa Miśka” – zapoznanie z piosenką tygodnia

Zabawy ruchowe i naśladowcze:

  • „ Powozy” – zabawa orientacyjno - porządkowa
  • „ Krakowiaczek jeden” – zabawa do piosenki
  • „ Uwaga smok!” - zabawa bieżna
  • „ Bohater z legendy”, „ Statki płynął po rzece”, „ Raz, dwa, trzy, figury”, „ Tańczące paluszki”   – zabawa ruchowa
  • „ Dawne zabawy” – zabawa zręcznościowa
  • „ Mały miś – duży miś” – zabawa ruchowa z elementem skłonu
  • „ Co można tam robić?” - zabawa pantomimiczna
  • „ Mistrz rzutów”, „ Kolorowe piłki”, „ Piłka w obręczy – zabawa z elementem rzutu
  • „ Kto dłużej?” - zabawa z elementem równowagi

Zabawy integracyjne oraz zabawy dydaktyczne

  • „ Potrawy z różnych regionów” – zabawa dydaktyczna
  • „ Jak miś zmieniał się przez lata?” - zabawa rozwijająca postawę badawczą

 

Tydzień czwarty - Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzice

  • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „ Teleskop” Poszerzanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej
  • „ Gwiazdy” – poznawanie wybranych ciał niebieskich
  • Odkrywanie litery „ k, K” małej i dużej
  • Zagadki astronautów” – zabawa językowa
  • „ Układ słoneczny” – praca z tablicą demonstracyjną
  • „ Gwiazdki” – ćwiczenia oddechowe
  • „ Na nieznanej planecie” – zabawa twórcza
  • „ Wszechświat” zabawa słuchowa
  • „ Meteoryt” – zabawa logopedyczna
  • „ Podróż w kosmos” – zabawa badawcza
  • „ Odkrywcy gwiazdozbiorów” – zabawa twórcza

Zabawy plastyczne:

  • „ Konstelacje” – praca plastyczno – konstrukcyjna
  • „ Układ słoneczny” – praca plastyczna
  • „ Kolorowe plamy” – praca z wykorzystaniem farb
  • „ Podróż do gwiazd” – zajęcia plastyczne

Zabawy graficzne:

  • „ Ufoludki” zabawa z prowadzeniem linii po śladzie
  • „ Ukryte k, K” – zabawa grafomotoryczna

Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

  • „ Liczymy komety” – zabawa z przeliczaniem
  • „ Kosmiczna sekwencja” – układanie ciągów
  • „ Kosmiczni konstruktorzy” – zabawa z liczbami
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6

Zabawy muzyczne:

  • „ Komety” – muzyczna zabawa ruchowa
  • „ Kosmiczne niedźwiedźie” – zapoznanie z piosenką tygodnia

Zabawy ruchowe i naśladowcze:

  • „ W układzie słonecznym” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • „ Małe i duże gwiazdozbiory” – zabawa ruchowa z podziałem na grupy
  • „ Przylecieliśmy z  Marsa” – zabawa naśladowczo – ruchowa
  • „ Podróże do gwiazd”, „Rakiety”, „ Zbieramy meteoryty”, „ Zabawa w kosmos”,  „ Trening astronauty”, „ Ładunek dla astronauty”, „ Gorące słońce” – zabawa ruchowa
  • „ Sztafeta po orbitach” – zabawa ruchowa rozwijająca szybkość
  • „ Przybysz z innej planety” – zabawa ruchowa  z ćwiczeniem wyobraźni
  • „ Słońce parzy” – zabawa ruchowa ćwicząca refleks
  • „ Jak najdalej” – zabawa rzutna
  • „ Cwałem”, „ Gwiezdny pył”  – zabawa bieżna
  • „ Misja specjalna” – praca zręcznościowa

Zabawy integracyjne oraz zabawy dydaktyczne

  • „ Powitanie kosmitów” – zabawa integracyjna
  • „ Ziemia”, „ Obserwujemy niebo – zabawa dydaktyczna