Zajęcia dydaktyczne

Działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową, program wychowania przedszkolnego: "Przedszkolak poznaję świat"oraz autorskie programy zatrudnionych w placówce nauczycieli: 

  • „Elementy pedagogiki R. Steinera w pracy z dziećmi przedszkolnymi”
  • „Maluję Świat – spotkania dzieci przedszkolnych ze sztuką”
  •  Program edukacji regionalnej - „Moje miasto Chorzów” 
  • „Praktyczna nauka poprawnej wymowy dziecka przedszkolnego”
  • „Zaczarowany świat liter”
  • „Przedszkolak poznaje środowisko przyrodnicze Chorzowa


Nauczyciel - logopeda wdraża innowacje pedagogiczne
,  których jest współautorką: „Terapeutyczno – stymulacyjne działania dla kształtowania poprawnej mowy dziecka” oraz "Diagnoza i stymulacja rozwoju funkcji psychomotorycznych u dzieci w wieku od 2 do 6 roku życia" - autorstwa nauczycieli zrzeszonych w Klubie Nauczycieli Logopedów LOGOS 


Nauczyciele Grupy I realizują treści edukacji matematycznej korzystając z innowacji opracowanej w oparciu o 
"Program rozwijania uzdolnień matematycznych dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego oraz w pierwszym roku nauki szkolnej" autorstwa Pani prof. E. Gruszczyk - Kolczyńskiej


W codziennej pracy korzystamy także z programów
: „Klucz do uczenia się”, "Pewniak", „Przyjaciele Zippiego”, "Radość dzieci Bożych"


Wychowawcy wraz z dziećmi i rodzicami realizują wojewódzkie i ogólnopolskie akcje profilaktyczne
: „Czyste powietrze wokół nas”, „Kubusiowi przyjaciele natury”, "Akademia Aquafresh", "Mamo, tato wolę wodę", "5 porcji warzyw i owoców", :Szkoła czystych rąk" "Akademia Przedszkolaka" oraz charytatywne - UNICEF, "Szlachetna paczka", "Góra Grosza".


Zajęcia z dziećmi prowadzone są z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy:

  • Metody I.Majchrzak: „Wprowadzanie w świat pisma”
  • Metody E.Gruszczyk-Kolczyńskiej: „Rozwijanie zdolności umysłowych dzieci wraz z ich edukacją matematyczną”
  • metody M. Przybysz-Piwko
  • Metody P.Dennisona: „Gimnastyka mózgu”
  • Metody aktywnego słuchania muzyki wg B. Strauss
  • Technik C.Freineta
  • Metody Ruchu Rozwijającego W.Scherborne
  • Elementów pedagogiki R. Steinera
  • Pedagogiki zabawy


Stwarzamy sytuacje zachęcające dzieci do inicjowania i podejmowania różnorodnej aktywności na rzecz własnego rozwoju
:

  • aktywność w trakcie zajęć zorganizowanych z całą grupą w przedszkolu i poza nim
  • realizacja projektów badawczych
  • udział w wycieczkach, spotkaniach z zaproszonymi gośćmi
  • udział w zajęciach dodatkowych
  • podejmowanie zabaw i działań w ramach aktywności indywidualnej i organizowanej samodzielnie lub przy niewielkim wsparciu nauczyciela


Naszych wychowanków wdrażamy do samodzielności w zakresie
:

  • wzbogacania swojej wiedzy
  • rozwijania umiejętności, zdolności i zainteresowań
  • podejmowania decyzji
  • radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrożenia
  • nawiązywania kontaktów interpersonalnych
  • autoprezentacji
  • dbania o własne zdrowie, bezpieczeństwo i sprawność fizyczną
  • wyrażania swoich uczuć
  • komunikowania swoich potrzeb
  • czynności samoobsługowych
  • organizacji czasu wolnego