Propozycje zajęć języka angielskiego

ANGIELSKI W PRZEDSZKOLU  
gry i zabawy utrwalające poznane słownictwo

Drodzy Państwo
zapraszam wszystkie moje Przedszkolaki
do wspólnej zabawy 

Link do zajęć, podczas których poznajemy zawody

Link do ciekawych zajęć proponowanych  przez Panią Joasię


Dzisiaj poznamy nazwy ubrań, piosenki o ubieraniu i noszeniu ubrań oraz pobawimy się w sklep odzieżowy.

Gotowi?
To zaczynamy!
Posłuchajcie piosenki i przygotujcie ubrania, o których jest mowa.
https://youtu.be/_cBmnRsh8Hw

A teraz nowe słówka:
Hat- kapelusz
Pants- spodnie
Skirt- spódniczka
Dress- sukienka
Shirt- koszula z długim rękawem
T-shirt- koszulka z krótkim rękawkiem
Shoes- buty
Jacket-kurtka
Scarf- szalik

Starszaki -Narysujcie  obrazek przedstawiający te ubrania i z pomocą rodziców podpiszcie odpowiednim wyrazem :) 

A teraz pora na ubieranie się. Po angielsku ,, put on „znaczy włóż , posłuchajcie piosenki i ubierzcie odpowiednie ubrania. Gdy rodzice będą wołali ,,hurry up”, oznacza to, że macie się pospieszyć.
https://youtu.be/-jBfb33_KHU

Starsze dzieci zapraszam do poszerzenia słownictwa w oparciu o prezentację.
https://youtu.be/Q_EwuVHDb5U

Educational video for kids to learn what the weather is like: when there's sun, it's sunny; when there are many clouds in the sky, it's cloudy; when raindrop...

Zachęcam Was do przebierania się w różne ubrania i robienia zdjęć, a przede wszystkim do wspólnego śpiewania piosenek.



Dzisiaj kontynuujemy naszą naukę angielskiego, której tematem jest POGODA - po angielsku WEATHER

JAKĄ MAMY DZISIAJ POGODĘ?
Obejrzyjcie filmik i powtórzcie wszystkie słówka: 
SUNNY – słonecznie
CLOUDY – pochmurno
RAINY – deszczowo
STORMY – burzowo
SNOWY – śnieżnie
WINDY – wietrznie
https://www.youtube.com/watch…

A teraz utrwalimy ponownie wyrazy i nauczymy się prostych zdań:
It’s rainy = jest deszczowo
It’s sunny= jest slonecznie
It’s stormy= jest burzowo
https://www.youtube.com/watch…

WHAT’S THE WEATHER LIKE TODAY ? 
A jaka jest dzisiaj pogoda ?
Narysuj obrazek i z pomocą rodziców podpisz odpowiednim wyrazem :)

Educational video for kids to learn what the weather is like: when there's sun, it's sunny; when there are many clouds in the sky, it's cloudy; when raindrop...

Zachęcam Was do obserwowania pogody i wykonania dzienniczka ,w którym będziecie zapisywały datę oraz wykonacie rysunek ukazujący, jaką pogodę zaobserwowaliście w danym dniu.
Starsze dzieci mogę spróbować podpisać te obrazki lub poproście rodziców
o wydrukowanie podpisów a wy będziecie je przyklejali.


Tworzenie plakatów z poznanym słownictwem.

Grupy 3-4 latków znają słowa pogrubione, natomiast starsze grupy miały wprowadzone wszystkie słowa.
Oto zakres słownictwa poznanego do tej pory:

Zwroty grzecznościowe:
Hello – cześć
Good Morning – Dzień dobry
Goodbye – Do widzenia
Thank You – Dziękuję
I’m sorry – Przepraszam
Please – Proszę
I’m – Jestem
What’s your name? – Jak masz na imię?
My name is… - Na imię mam…
Sit down – Usiądź
Stand up – Wstań
Turn around – Obróć się 

Famil:
mummy – mamusia
daddy – tatuś
grandma – babunia
grandpa – dziadziuś
sister – siostra
brother – brat
auntie – ciocia
uncle – wujek
Who’s this? – Kto to jest?

Fruits:
apple – jabłko
lemon – cytryna
pear – gruszka
plum – śliwka
banana – banan
orange – pomarańcza
cherry – wiśnia, czereśnia
pinapple – ananas
peach – brzoskwinia
grapes – winogrona
strawberry – truskawka
watermelon – arbuz 

Colours:
red – czerwony
yellow – żółty
blue – niebieski
green – zielony
pink – różowy
orange – pomarańczowy

Numbers:
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten 

Animals:
dog – pies
cat – kot
cow – krowa
horse – koń
pig – świnia
sheep – owca
mouse – mysz
rabbit – królik
duck – kaczka
goose – gęś
fish – ryba 

ZOO:
elephant – słoń
kangaroo – kangur
tiger – tygrys
lion – lew
crocodile – krokodyl
giraffe – żyrafa
hippo – hipopotam
monkey – małpa
zebra – zebra
parrot – papuga
snake – wąż 

Toys:
ball – piłka
teddy-bear – miś
doll – lalka
bike – rower
book – książka
car – samochodzik
plane – samolot
block – klocki
I’ve got… - Ja mam
Point to… - wskaż
Jump – podskocz
Touch – dotknij
Clap your hands – klaśnij w ręce 

Face:
face – twarz
ears – uszy
eyes – oczy
mouth – usta
nose – nos
Touch – dotknij 

Body:
head – głowa
tummy – brzuszek
arm – ręka
leg – noga
foot – stopa
fingers – palce u dłoni
toes – palce u stóp
hand – dłoń 

Furnitures:
chair – krzesło
table – stół
desk – biurko
bed – łóżko
lamp – lampa
clock – zegar
window – okno
door – drzwi
carpet – dywan 

Food:
milk – mleko
juice – sok
eggs – jajka
cheese – ser
ham – szynka
sausage – kiełbasa
bread – chleb
yoghurt – jogurt
chicken – kurczak
chips – frytki
soup – zupa
sandwich – kanapka
mineral water – woda mineralna
jam – dżem
coffee – kawa
tea – herbata
I like… - Ja lubię
I don’t like… – Ja nie lubię…
Do you like…? – Czy ty lubisz? 

School:
book – książka
copybook – zeszyt
pencil – ołówek
pen – pióro
ruler – linijka
glue – klej
rubber – gumka
pencil case – piórnik
bag – plecak
What’s this? – Co to jest

Clothes:
sweater – sweter
T-shirt – koszulka
dress – sukienka
socks – skarpety
shoes – buty
hat – kapelusz
cap – czapka z daszkiem
jeans – dżinsy
skirt – spódniczka
trousers – spodnie
shorts – spodenki
jacket – kurtka
blouse – bluzka

Vegetables:
carrot – marchewka
cucumber – ogórek
tomato – pomidor
potato – ziemniak
onion – cebula
mushroom – grzyb
cabbage – kapusta
lettuce – sałata
corn - kukurydza


Zapraszam do wspólnej zabawy po angielsku: możecie posłuchać i pośpiewać piosenki o świętach, powtórzyć liczebniki oraz nauczyć się nowych słówek.

Easter-to Święta Wielkanocne
Spring – wiosna
Sun- słońce,
Easter egg- pisanka,
Chocolate- czekolada,
Bee- pszczoła,
Basket- koszyk,
Bunny- króliczek wielkanocny,
Ladybug-biedronka,
Daffodil-żonkil,
Tulip- tulipan,
Lily- lilia,
Grass- trawa.
Wykonajcie proszę rysunek, który będzie zawierał ilustracje to podanych słów.
Na pewno będzie przepiękny.
Poniżej przedstawiam Państwu linki do piosenek o tematyce świątecznej
https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_Mhttps://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrchttps://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85ghttps://www.youtube.com/watch?v=D7z-aJqTw1Uhttps://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8


Wiosenna zabawa ze słówkami
Spring – wiosna
Rain – deszcz
Wind – wiatr
Sun – słońce
Rainbow – tęcza
Rabbit – królik
Butterfly – motyl
Nest – gniazdo
Egg – jajko
Chick – kurczaczek
Boots – kalosze
Jacket – kurtka
Umbrella – parasol
Lamb – owieczka
Flowers – kwiaty
Blossom – kwiecie 
Ladybird – biedronka
Duckling – kaczuszka
https://www.youtube.com/watch…

Wykonaj piękny plakat wiosenny z ulubionymi obrazkami z filmu. 

Dla sześciolatków, które potrafią już pisać postaraj się podpisać obrazki słówkami w języku angielskim. 
Pobaw się w naśladowanie oglądając filmik 
https://www.youtube.com/watch…


Stworzenie listy hitów po angielsku

Zapraszam do nagrywania swoich pociech i przesyłania nam filmików, by pokazać , co już potrafimy.
Nasze zajęciowe hity to:
"One little, two little, three little elephants"
"Old Mc Donald"
"The wheels of the bus’
"Up and down and turn around"
"Do you like bananas?"
"Head and shoulders, knees and toes"
"Put your hand in"
"Red, yellow, green and blue"
"Teddy bear, teddy bear turn around"

Większość piosenek znajdziecie Państwo na Youtube.
Polecam również stronkę internetową autorstwa Pani Małgorzaty Wrzosek- Niedziółki- LINOIT.COM
BIG ENGLISH CHALLENGE 3-4 oraz BIG ENGLISH CHALLENGE 5-6

Bingo
Każde dziecko lub para dzieci otrzymuje plansze z obrazkami związanymi z omawianym tematem, np. owoce. Rodzic odczytuje nazwy obrazków – dziecko po usłyszeniu odpowiedniej nazwy – zakrywa dany obrazek. Odczytywane nazwy muszą zawierać również przykłady ‘zmyłki’ – czyli wyrazy, które w ogóle nie występują na planszy. Kiedy dziecko zasłoni wszystkie obrazki woła “BINGO”

Malowanie na plecach
W pracy z „maluchami” polecam samemu rysować dzieciom na plecach obrazek związany z danym tematem.

What’s missing
Rozkładamy  karty przedstawiające omawiane słownictwo. Do dziecka zwraca się słowami: „Close your eyes!” . Kiedy zamknie ono  oczy rodzic  zabiera jedną z kart mówiąc „Now open your eyes and tell me: What’s missing?” , zaś dziecko stara się zgadnąć po angielsku czego brakuje.

Utrwalanie słownictwa podczas śpiewu
Kolejna zabawa idealnie nadaje się podczas np. utrwalania słów zawartych w tekście piosenki. Rozdajemy dzieciom obrazki przedstawiające słowa zawarte w piosence np. do piosenki „Old MacDonald Had a Farm” możemy wykorzystać sylwety zwierząt. Zadaniem dzieci jest podniesienie obrazka wysoko nad głowę gdy usłyszą dany wyraz podczas wspólnego śpiewania.

Teleskop
Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze flashcards z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

Butelka
Rozkładamy karty przedstawiające wprowadzone słownictwo w kole. Na środku kładziemy butelkę. Wszystkie dzieci kręcą kolejno butelką 
i mówią po angielsku jakie przedmioty wskazała szyjka butelki.

„Błyskanie” obrazkami
Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

YES oraz NO
Polecam też użycie flashcards w zabawie ruchowej, w której na podłodze w niewielkiej odległości od siebie kładziemy napisy YES oraz NO, dziecko na początek staje za jedną z kartek. Rodzic stae przodem do dziecka i pokazując kartę zadaje pytanie, np. „Is it red?”, a ono „odpowiada” przeskakując za właściwą kartkę:)

„It is a….”
Rodzic  trzyma nad głową karty z omawianym słownictwem np. zwierzęta i zwraca się słowami „It is a dog” (na zdjęciu widoczne jest inne zwierzę), dziecko głośno odpowiada  NO. Kiedy zgadnie jakie zwierzę przedstawione jest na obrazku, wtedy wszyscy wołają YES.

Wyścigi
Propozycja dla osób, które mają więcej przestrzeni w domu: rozkładamy kilka kart w różnych miejscach sali, rodzic wypowiada wyraz, który jest zilustrowany na jednej z kart, a dziecko biegnie  do niego i przynosi właściwy obrazek. Starsze dzieci mogę próbować dopasować podpis do obrazka.

Ciuciubabka (Blindfold game)
Rodzic przygotowuje szalik, torbę lub reklamówkę  i różne przedmioty (np. przybory szkolne), które rozkłada na biurku. Zawiązuje oczy  dziecku. Jego zadaniem jest odgadnąć na podstawie dotyku, co to za przedmiot.

Poznane  piosenki są do odtworzenia poprzez You Tuba .Wystarczy tylko wpisać ,,English nursery rhymes” i gotowe.
Jeśli chcecie Państwo skorzystać z gier online mogę polecić Fun and games in English for kids\ British Council – można tam wybrać zarówno zakres jak i poziom odpowiedni dla dziecka.

Serdecznie pozdrawiam
Joanna Rosół