Zielone Przedszkole

Białka Tatrzańska 2018 roku

31.05.2018 roku
Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Zaraz po śniadaniu obchodziliśmy urodziny Emilki – był lodowy tort. Później jeszcze krótki spacer, obiad , pożegnanie z naszymi gospodarzami i o godz. 14.30 wyjechaliśmy z Białki Tatrzańskiej aby dotrzeć do Chorzowa. Tam czekali na nas nasi Kochani Rodzice i Pani Dyrektor…

30.06.2017 roku

O godz. 9.30 przyjechał Wujek Wojtek i zawiózł nas do Zakopanego. Naszą wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy na Krupówkach. Potem poszliśmy do Muzeum Tatrzańskiego Parku Narodowego. Widzieliśmy tu zwierzęta zamieszkujące tatrzańskie łąki i lasy oraz spotykane tu rośliny. Oglądaliśmy film o niewłaściwym zachowaniu człowieka wobec dzikich zwierząt. Dużo czasu spędziliśmy w sali interaktywnej, gdzie oglądaliśmy bajki ekologiczne, graliśmy w gry, rozwiązywaliśmy rebusy i układaliśmy puzzle. Dokładnie poznaliśmy życie i zwyczaje świstaków.

Kolejną atrakcją był pobyt na Gubałówce, na którą dotarliśmy kolejką. Mogliśmy tu podziwiać piękne widoki – skały, lasy łąki i bardzo wysokie góry oraz błękitne niebo. Gubałówkę opuściliśmy kolejką. Jazda była wspaniała…

Do naszego domu wróciliśmy na bardzo spóźniony obiad a  po nim Panie zaczęły pakować nasze rzeczy, bo następnego dnia wracaliśmy do domu. Po kolacji oglądaliśmy bajkę a potem wszyscy zasnęliśmy jak susły.

29.05.2018 roku
Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

I znów kolejna wycieczka. Tym razem do Orawskiego Parku Etnograficznego w Zubrzycy Górnej. Pani Przewodnik opowiadała nam o starych budowlach znajdujących się dawniej na Orawach, w Tarach i na Podhalu. W Skansenie zobaczyliśmy góralskie chaty, meble, naczynia, narzędzia, stroje i rzeźby. Spotkaliśmy się ze zwierzętami hodowanymi przez górali. Wędrowaliśmy sobie żwirowymi i trawiastymi alejkami i wszystko oglądaliśmy  z ogromnym zaciekawieniem. Na zakończenie naszego pobytu w Skansenie poszliśmy na znajdujący się tutaj plac zabaw. Po dwugodzinnej zabawie ruszyliśmy busem do naszego domu w Białce. Po zjedzeniu obiadokolacji i kąpieli poszliśmy spać.

Ciekawostka dla Rodziców – W Orawskim parku Etnograficznym w Zubrzycy Górnej kręcono sceny do filmu „Ogniem i mieczem”…

28.05.2018 roku
Rodzice i Panie z Przedszkola

Pan Wojtek zabrał nas na wycieczkę do Doliny Chochołowskiej. Jest ona najdłuższą i największą doliną w polskich Tatrach. To malownicza dolina, po której można poruszać się pieszo, rowerem lub kolejką turystyczną „Rakoń”. My wybraliśmy kolejkę. Po dotarciu na Polanę Huciska, rozłożyliśmy się na trawie i zjedliśmy nasze zapasy a później bawiliśmy się z naszymi Paniami. Z Doliny Chochołowskiej wróciliśmy do busa Wujka Wojtka, który zawiózł na do naszego domu w Białce…

A tu kolejna niespodzianka zamiast kolacji ognisko z pysznymi kiełbaskami i chlebkiem. W związku z tym poszliśmy nieco później spać JJJ

27.05.2018 roku
Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Wyruszyliśmy na naszą pierwszą górską wędrówkę. Przez 4 godziny zwiedzaliśmy okolice naszego zielonoprzedszkolnego domu. Weszliśmy bardzo wysoko. Podczas wędrówki widzieliśmy ośnieżone szczyty Tatr, nasz dom, wyciąg narciarski, pola i lasy oraz krowy, konie i owce pasące się na łąkach. W czasie postojów siedzieliśmy na trawie i wygrzewaliśmy się w promieniach słonecznych oraz zajadaliśmy się ciasteczkami, lizakami i żelkami. W naszej wędrówce cały czas towarzyszyło nam słońce i błękitne niebo oraz wysoko latające ptaki. Po obiedzie rysowaliśmy ilustracje w naszych „Dzienniczkach Zielonego Przedszkola” i słuchaliśmy bajek. Czas tak szybko upłynął, że nawet nie zorientowaliśmy się kiedy trzeba było zejść na kolację. Była pyszna tak,  jak i wszystkie  inne posiłki. Po kolacji była już tylko kąpiel i spanie. Jutro czeka nas kolejny dzień niespodzianek.

26.05.2018 roku

Białka Tatrzańska przywitała nas deszczem. Nasi Gospodarze już na nas czekali. Po powitaniu, zjedliśmy pyszny obiad i rozpakowaliśmy nasze rzeczy. Przespaliśmy spokojnie całą noc a rano wstaliśmy z uśmiechem i wyruszyliśmy na naszą pierwszą górską wyprawę…

Pociąg z góry jako backgorund