Zielone Przedszkole

Białka Tatrzańska 2017 roku

02.06.2017 roku
Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Ostatnie śniadanie, ostatni obiad i ostatni spacer w pobliżu naszego zielonoprzedszkolnego domu... Pożegnanie z naszymi gospodarzami… Godz. 14.00 wyjeżdżamy z Białki Tatrzańskiej i jedziemy do Chorzowa. Tam czekają na nas nasi Kochani Rodzice…

01.06.2017 roku

O godz. 9.30 przyjechał Wujek Wojtek i zawiózł nas do Zakopanego. Naszą wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy na Krupówkach. Najpierw poszliśmy do Muzeum Tatrzańskiego. Zobaczyliśmy tu góralskie meble, naczynia, narzędzia, stroje i rzeźby. Spotkaliśmy się oko w oko ze zwierzętami zamieszkującymi Tatry: rysie, niedźwiedzie, świstaki, lisy, kozice, orły i wiele jeszcze innych ale te zapamiętaliśmy. Panie kupiły nam widokówki, które wkleimy do swoich „Dzienniczków Zielonego Przedszkola”.
Do naszego domu wróciliśmy na bardzo spóźniony obiad a  po nim Panie zaczęły pakować nasze rzeczy, bo już jutro wracamy do domu. Po kolacji oglądaliśmy bajkę a potem wszyscy zasnęliśmy jak susły.

31.05.2016 roku

Kochani Rodzice i Panie z Przedszkol
I znów kolejna wycieczka. Tym razem do Czorsztyna i Nidzicy. Z Białki wyjechaliśmy o godz. 8.00 i w promieniach słońca dotarliśmy do Czorsztyna. Tu zwiedziliśmy bardzo stary zamek. Później popłynęliśmy statkiem do Nidzicy aby zobaczyć zamek i Park Miniatur. Pani Przewodnik opowiadała nam o starych budowlach znajdujących się dawniej w Pieninach i ich okolicy. Wędrowaliśmy sobie żwirowymi alejkami i oglądaliśmy miniaturowe zamki, kościoły oraz chłopskie domu i szlacheckie dwory. Następnie poszliśmy do kina, by zobaczyć bajkę: „Bałwanki” lub „Świnki”. Było bardzo wesoło, bo się dymiło, trzęsło i pryskała na nas woda. Pobyt w kinie był niespodzianką dla dzieci z okazji jutrzejszego Dnia Dziecko.

Na tym atrakcje się nie skończyły, ponieważ jeszcze raz popłynęliśmy statkiem lecz tym razem po całym Jeziorze Czorsztyńskim. Siedzieliśmy sobie na górnym pokładzie i podziwialiśmy widoki.
Później pojechaliśmy pod Obłazową Skałę, z której roztacza się piękny widok na położony u jej podnóża Przełom Białki oraz Tatry. Tutaj kręcono też sceny do Janosika.
Na koniec dnia wróciliśmy do zielonoprzedszkolnego domu.

30.05.2017 roku
Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Dzisiaj pozostaliśmy na terenie naszego Zielonoprzedszkolnego Domu, ponieważ zapowiadano burzową i deszczową pogodę. Bawiliśmy się na placu zabaw, uzupełniliśmy nasze Dzienniczki Zielonego Przedszkola…
Zamiast kolacji był grill a potem rozszalała się burza z potężnym deszczem. Dobrze, że udało nam się w porę dotrzeć do domu i już stąd nasłuchiwać grzmotów
Jutro będziemy wybieramy się na kolejną wycieczkę … Ciekawe dokąd???

29.05.2017 roku
Rodzice i Panie z Przedszkola

Pan Darek – nasz Przewodnik zabrał nas na spacer do Doliny Kościeliskiej. Przez całą drogę oglądaliśmy piękne widoki – góry, lasy, strumyki, błękitne niebo. Chociaż byliśmy trochę zmęczeni, to każdy był z siebie bardzo dumny, że przeszedł 12 km. Pan Darek opowiadał nam ciekawe historie o górach, zbójnikach, góralach, kupcach oraz zamieszkujących dolinę zwierzętach. Oglądaliśmy skały o bardzo dziwnych kształtach: Sową, Zbójnicką Turnię, Zbójnickie Okna, Zobaczyliśmy także bacówkę i Schronisko Ornak. Nasz Przewodnik pokazał nam prawdziwe wejście do groty pod Giewontem i śpiącego rycerza oraz kapliczkę i Matkę Boską, która uratowała życie góralowi, gdy spadł z bardzo wysokiej skały. Idąc doliną po drodze słuchaliśmy szumu górskich strumieni i śpiewu ptaków. Jeden ze strumieni płynął w trzech kierunkach. Doliną szliśmy przez cały dzień. Mijali nas inni turyści (dużo, dużo starsi od nas) i dziwili się, że jesteśmy tacy dzielni. Po drodze do schroniska siadaliśmy na trawie lub kamieniach i zjadaliśmy kanapki, słodycze i piliśmy wodę. Słoneczko cały czas nas ogrzewało swymi promieniami i wędrowało z nami do schroniska, przy którym mieliśmy bardzo długi odpoczynek.
Z Doliny Kościeliskiej wróciliśmy do busa Wujka Wojtka, który zawiózł na do naszego domu w Białce.
Przed kolacją zdarzyliśmy jeszcze przygotować rysunkowe listy, które jutro do Was wyślemy.

28.05.2017 roku

Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Dzisiaj wyruszyliśmy na naszą pierwszą górską wędrówkę. Przez 4 godziny zwiedzaliśmy okolice naszego zielonoprzedszkolnego domu. Weszliśmy bardzo wysoko. Podczas wędrówki widzieliśmy ośnieżone szczyty Tatr, nasz dom, wyciąg narciarski, pola i lasy oraz krowy, konie i owce pasące się na łąkach. W czasie postojów siedzieliśmy na trawie i wygrzewaliśmy się w promieniach słonecznych oraz zajadaliśmy się ciasteczkami, lizakami i żelkami. W naszej wędrówce cały czas towarzyszyło nam słońce i błękitne niebo oraz wysoko latające ptaki. Po obiedzie rysowaliśmy ilustracje w naszych „Dzienniczkach Zielonego Przedszkola” i słuchaliśmy bajek. Czas tak szybko upłynął, że nawet nie zorientowaliśmy się kiedy trzeba było zejść na kolację. Była pyszna tak,  jak i wszystkie  inne posiłki. Po kolacji była już tylko kąpiel i spanie. Jutro czeka nas kolejny dzień niespodzianek.

Do jutra ... Pa! Pa! Pa! Buziaki!

27.05.2017roku

Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Pozdrawiamy z Zielonego Przedszkola w Bukowinie Tatrzańskiej. Pogoda jest wspaniała – cały czas świeci słońce. Po przyjeździe przywitaliśmy się z Gospodarzami, zjedliśmy pyszny obiad i rozpakowaliśmy nasze rzeczy. Przespaliśmy spokojnie całą noc a rano wstaliśmy z uśmiechem i wyruszyliśmy na naszą pierwszą górska wyprawę…

Do jutra ... Pa! Pa! Pa! Buziaki!

Podobny obraz

31.05.2016 roku

Kochani Rodzice i Panie z Przedszkola

Później pojechaliśmy pod Obłazową, z której roztacza się piękny widok na położony u jej podnóża Przełom Białki oraz Tatry. Tutaj kręcono też sceny do Janosika.

Na koniec dnia wróciliśmy do Zielono prezdszkolanegfo dmu.